Az önvezető elektromos crossoverek világában üdítő élmény egy olyan új modell bemutatójára menni, ami egy hagyományos kombi, alapból hátsókerék-hajtással, és hathengeres dízel is van hozzá. Az új BMW 3-as Touring éppen ilyen.

A 3-as sorozat az egyik legfontosabb típus a BMW-nél, ezért nem engedheti meg magának, hogy elsőkerék-hajtásra térjen át, mint az 1-es, ebben a kategóriában a vevőket még igenis érdekelheti az autójuk műszaki felépítése, és az is, hogy ezzel mit nyernek vezetés közben. Az új 3-as szedánról már tudjuk, amióta vezettük, hogy nagyon eltalálta a BMW, és most a kombit is kipróbálhattuk, méghozzá a legvonzóbb konfigurációban.

A Touring legalább olyan fontos a BMW-nél, mint a szedán, ha nem fontosabb.

Sok piacon ebből veszik a többet, ami abszolút igazolja a márkát, amikor 1987-ben először készített kombit a 3-asból. Az eltelt több mint három évtized alatt összesen 1,7 millió példány kelt el belőle, és egyre népszerűbb, amit jól mutat, hogy ebből ötszázezret csak a most leköszönő, 2012-ben bemutatott előző generációból adtak el.

A BMW-nél nem akarták újra feltalálni a kombit,

az újdonság pontosan úgy néz ki, ahogyan egy 3-as Touringot elképzelsz. Az új generáció, akárcsak a szedán, nyúlánkabb lett az elődjénél, 7 és fél centivel hosszabb, a tengelytávja négy centivel 2,85 méteresre nőtt. 4,71 méteres hosszával elég komoly benyomást tesz, a hosszú motorházfedelével és feszes vonalaival a BMW klasszikus dizájnját viszi tovább.

A legjobban pedig abban a konfigurációban mutat, ahogyan a BMW elhozta a bemutatóra. A Luxury kivitel sem lehet rossz, de az M Sport az igazi,

Széria a LED fényszóró, ami felárért akár lézeres is lehet, és fél kilométerre elvilágít, a hátsó lámpák pedig talán jobban állnak a kombinak, mint a szedánnak.

A 3-as sorozat a belső térben lépett nagyot előre, és ez a kombira is igaz.

Sokkal jobb a minőségérzet, a berendezés ebben a világos konfigurációban elég otthonos lett. A számlapokat már egy 12,3 colos képernyő vetíti, középen pedig ott a 10,25 colos érintőképernyő, amin tetszés szerint rendezheted át a tartalmat. A panorámatetővel, a hátul is fűthető ülésekkel és a hátul külön állítható klímával ez a BMW az utazóautók mintapéldája lehetne.

A kombi lényege a csomagtartó, és a BMW tökéletesen oldotta meg ezt a feladatot.

A mérete kereken 500 liter, ami csak ötliteres növekedés az elődéhez képest, de a padló fölötti rész 32 literrel lett nagyobb, a rakodópereme lejjebb került, és a nyílása is nagyobb lett. A hátsó üléstámlák három részre osztottak, úgyhogy négy utassal is vihetsz síléceket, ha pedig mindet ledöntöd, akkor 1510 literes rakteret használhatsz ki.

A csomagtérajtó egyébként motorosan nyílik, akár láblendítésre is, és a praktikus megoldások sem maradtak el. Az egyik legjobb a négy fémsín, ami megkönnyíti a csomagok csúsztatását, elindulás után azonban gumipárnák emelkednek ki belőlük, hogy minden a helyén maradjon.

Szükség is lehet a csomagok rögzítésére, ha a 3-as Touring legjobb változatát vezeted. A kínálatban ott a 318d és a 320d, amiből biztosan több fogy majd, de

5,4 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/óra a végsebessége, ami elég szép érték egy kombitól, miközben hat-hét literes fogyasztással lehet vele járni.

A csúcsdízelhez széria a nyolcfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás, de ezzel csak még gyorsabb és kényelmesebb a 330d. Az állítható futóművel úgy fekszik a kanyarokban, mint az álom, és a München környéki utakon a komfortja is rendben volt. A remek fogású, vaskos kormánykerékkel pontosan arra fordul, amerre szeretnéd, és

A 330e-t éppen egyszerre próbáltuk vele, egyelőre lépcsőshátúként, de a kombi is kész van belőle. Az akkumulátor elhelyezése miatt a csomagtere 130 literrel kisebb, de más kompromisszumot nem kell kötnöd, egy sportosan vezethető, de elektromosan is használható BMW-t kapsz vele.

De ha inkább azért nézel dízel kombit, mert sokat és messzire kell menned, akkor a BMW minden asszisztenst megad, ami leveszi a terhet a válladról, a sávtartó és távolságtartó rendszerek szinte maguktól vezetnek. Lehet szeretni a plug-in hibridet, mégis ezzel a hathengeres dízellel a legvonzóbb a 3-as:

ami elég megnyugtató, ha a crossoverek korában is a hagyományos autókért dobog a szíved.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon