A kabriós szezonnak éppen vége, de mire jövőre kezdődik a következő, addigra már a szalonokban lesz az új 8-as sorozat vászontetős változata. A BMW leleplezte az eddigi legfényűzőbb kabrióját, ami nem is okoz csalódást.

A 8-as sorozat felélesztésekor már tudtuk, hogy a sportkupé nem marad egyedül a kínálatban, hamarosan követi a kabrió is. Most a BMW hivatalosan is bemutatta a szellős változatot, ami legalább olyan elegáns megjelenésű, mint a kupé. A formáját pedig ennek is fel lehet dobni az M Sport csomaggal és a 20 colos kerekekkel.

4,84 méteres hossza és 1,9 méteres szélessége megegyezik a kupéval,

a tömege pedig a karosszéria merevítései miatt 125 kilogrammal lett több, a 8-as Cabrio ezzel legalább 1,9 tonnát nyom. Az utasok védelmében megerősítették a szélvédőkeretet, a hátsó ülések mögül pedig automatikusan ugrik elő a bukókeret borulás esetén.

A vászontető, amit feketén kívül ezüstös antracit színben is lehet kérni,

természetesen elektromos mozgatású, gombnyomásra 15 másodperc alatt lehet hajtogatni, 50 km/órás sebességig akár menet közben is. A kupé 420 literes értékénél valamivel kisebb, 350 literes a csomagtartó, amit a hátsó üléstámlák előredöntésével lehet bővíteni.

Széria a szélfogó háló és a bőrkárpitozás, ami visszaveri a napsugárzást,

de ha mégis felforrósodna, akkor rendelhető az ülésszellőztetés, a hűvös időben pedig jól jöhet a szintén opciós nyakfűtés. A kabrióban minden megvan, ami a 8-as BMW-t fényűzővé teszi, az üvegbetétes váltógombtól a kijelzős kulcson át a Bowers & Wilkins prémium hifiig.

A legizgalmasabb változata egyértelműen az M850i xDrive Cabrio,

aminek 4,4 literes biturbó V8-as motorja 530 lóerőre és 750 Nm nyomatékra képes, ezzel 3,9 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/óránál korlátozott a végsebessége. Nem panaszkodhatsz a 840d xDrive Cabrio tudására sem, ennek háromliteres, hathengeres dízelmotorja 320 lóerős és 680 Nm a nyomatéka, 5,2 másodperces gyorsulás mellett.

A vezetését számtalan modern technika teszi még élvezetesebbé,

például az alumíniumból, magnéziumból és szénszálas anyagból épült struktúrája miatt könnyű és merev a karosszériája. Széria hozzá az adaptív futómű és a hátsókerék-kormányzás, a nagyobb motorhoz a hátsó sport differenciálmű is, ami a dízelmodellhez is rendelhető felárért.

Mindent megkaphat a 8-as Cabrio, amitől luxusautónak érezheted,

széria a LED-es fényszóró, opcióként még messzebb világító lézeres kivitelben, ott a színes képernyővel helyettesített műszeregység és a minden eddiginél okosabb infotainment rendszer, a gesztusokkal is vezérelhető 10,25 colos érintőképernyővel.

A 8-as sorozat újdonságainak még messze nincs vége,

hiszen mint ahogyan az elődjének tekinthető 6-os sorozatból, úgy ebből is lesz a kupé és a kabrió mellett négyajtós Gran Coupé, és érkezik az M8 is. A két utóbbiról a BMW egy korábbi tanulmányautójával már adott előzetest, és amit láttunk, az alapján nagyon érdemes lesz rá várni.

Ez is érdekelhet:

A valóságban is elképesztően mutat a BMW M8 Gran Coupé

Elvitték a Comói-tó partjára a koncepcióautót.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés