Még csak néhány napja annak, hogy beszámoltunk a BMW következőnek érkező elektromos autója, az iX kétféle modellváltozatáról, most az is kiderült, hogy mennyit kell fizetni érte.

A formáját és a legfőbb adatait már ismertük, egy pár napja pedig a BMW azt is elárulta, hogy két modellváltozatban vezeti be a következő eleve elektromosnak tervezett autóját, az iX-et. Az xDrive40 és az xDrive50 teljesítménye 300 és 500 lóerő lesz, a 70 és a 100 kilowattórás akkumulátorral pedig 400 és 600 kilométert tehetnek meg egy feltöltéssel.

A két modellváltozat bejelentésekor még csak a németországi árat ismertük, a 77 300 euró pedig pontosan megegyezik a plug-in hibrid X5 német árával. Most a magyarországi forintos árakat is elárulta az importőr, és az iX nálunk valamivel drágább lesz, mint a hasonló méretű, konnektorról tölthető X5, aminek az ára egyébként 25 millió forintról indul.

Az iX xDrive40 alapára 27 990 000 forint, az iX xDrive50 változat alapára pedig 33 990 000 forint lesz.

A BMW újdonsága ezzel egyértelműen többe kerül, mint a házon belüli másik elektromos szabadidő-autó, a 286 lóerős, hátsókerék-hajtású iX3, amiért legalább 23 157 000 forintot kérnek, és egy kicsivel többe kerül a német prémiummárkáknál elérhető riválisoknál is.

A Mercedesnél a 408 lóerős EQC ára 24 619 000 forinttól indul, az Audinál pedig kétféle modellváltozat közül lehet választani, a 313 lóerős e-tron 50 quattro legalább 26 149 000 forintba kerül, a 408 lóerős e-tron 55 quattro pedig 30 945 000 forinttól vihető el. A Jaguarnál a kereken 400 lóerős I-Pace induló ára 30 190 000 forint.

A teljesítménye és a hatótávja alapján úgy tűnik, hogy a helyén van az iX ára,

és hogy mennyire éri meg, azt majd a felszereltsége döntheti el. Itt jelenik meg az iDrive legújabb generációja, a hajlított panelen lévő 12,3 colos műszerekkel és 14,9 colos érintőképernyővel, az opciók közt gombnyomásra elsötétíthető üvegtetőt és 30 hangszórós Bowers & Wilkins hifit találunk.

Mit gondolsz a BMW iX áráról?

Az ennél is részletesebb adatlapra és felszereltségre egy kicsit még várnunk kell, a BMW importőre szerint az első példányokat 2021 legvégén vehetik majd át a vásárlók.

Ez is érdekelhet:

Az i4 lesz az első igazán sportos elektromos BMW

Mutatjuk az első képeket az M3-nál is erősebb újdonságról.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Sosem volt ekkora hatótávja a Tesla Model 3-nak, mint most

Kortalanul szép ez az 1987-es Honda Legend Coupé

Mesterséges intelligenciát is használt az új kampányához a Suzuki

További cikkeink a témában