A legendává vált M1-et eredetileg is versenyautónak szánta a BMW, de az engedélyeztetéshez közúti változatot is kellett gyártania belőle. A képen látható példány ezt a két kivitelt egyesíti, versenygépnek néz ki, de bevásárolni is járhatsz vele.

Az 1978-ban bemutatott BMW M1-ről biztosan tudod, hogy a Lamborghinivel közösen készült volna, de miután az olasz márka kiszállt a projektből, a németek egyedül is valóra váltották, és saját versenysorozatot indítottak vele Procar néven.

Az európai Formula–1-es nagydíjak betétfutamaiként F1-es pilóták is rajthoz álltak vele, az első évben Niki Lauda, a másodikban Nelson Piquet nyerte a bajnokságot a fenti versenyautóval.

1980-ban készült, és november 14-én adták át első tulajdonosának, a felszereltségét légkondicionáló, elektromos ablakemelők és Blaupunkt rádió gazdagította. 1995-ben került a második tulajhoz, és ekkor új fordulatot vett az M1 története, ugyanis egy Procar versenyautó karosszériáját kapta meg.

A jelenlegi gazdája 2006-ban vette meg az M1-et, és folytatta a versenyautóvá való átalakítását.

A Procar autókról ismert BBS kerekeket szerelte rá, sportkipufogóval látta el, a belső térbe Recaro kagylóülések és sportkormány került, de azért az eredeti üléseket és volánt is megtartotta. A fényezését éppen olyanra alakíttatta, mint Piquet versenyautójáé, és érdekes részlet, hogy a piros és kék csíkokat nem matricázták, hanem festették.

Az M1 ezzel együtt kivételes állapotban van, még csak 49 ezer kilométert futott,

most így került ismét eladósorba. Mivel a típus versenyváltozatából csak 53 darab készült, és utcai modellből is csak 453 példányt gyártottak, eleve ritkának számít, ebben a kivitelben pedig még inkább az. Ha ott volt a posztere a faladon, akkor biztosan nagyon vágysz rá, de az árát csak komoly érdeklődőnek árulja el az angliai Dylan Miles Cars.

(Képek: Getty Images, Dylan Miles Cars)

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon