Régóta nagy erővel dübörög az autópiac, az idei év sem lesz másként. A BMW-nek külön van miért örülnie: a prémium szegmensben a legnagyobb arányú növekedést sikerült elérniük.

Örült tempót diktál a BMW a modellfejlesztésekben: nem telik el olyan év, hogy ne találjanak piaci rést egy-egy új modellnek. 2018-ban a BMW X2 szakította ketté a kompakt SUV-k táborát vagány kupés kiállásával. Jövőre a skála másik végén robbantják fel a piacot az X7-tel. A két véglet között pedig az új X3, X4 és most éppen a vadiúj X5 teszi kellemetlenné a konkurencia életét.

“Jövőre lesz húszéves a BMW X5, eddig összesen 2,1 millió példányt értékesítettünk belőle világszerte. Az X5 mindig piacvezető volt, a célunk az, hogy az új modellel is magabiztosan tartsuk ezt a pozíciót.” Massimilano Di Silvestrével, a BMW Magyarország ügyvezetőjével az X5-ös bemutatóján beszélgettünk a számokról és tervekről.

“Erős a verseny a prémium szegmensben, nem tudjuk, az év végére pontosan hogyan alakul a sorrend, de a BMW arányaiban jobban nőtt, mint a prémium kategória.”

Jelenleg a Mercedes és BMW eladásai jóval az Audi előtt járnak. Az A osztály szegmensében a Mercedes az éllovas, de a többi területen nem ennyire egyértelmű a helyzet. És ha BMW, akkor kijelenthetjük, hogy a sportos szedánok kora lejárt, az eladások 54%-át az SUV-k teszik ki.

“A profitabilitás és a vásárlói elégedettség ugyanolyan fontos, mint az eladási számok,

ez a hosszú távú növekedés titka. A BMW-nél lényeges küldetés, hogy az SUV-szegmensben is olyan autókat készítsünk, amit élvezetes vezetni.”

Az új X5 az elődjéhez képest ebben is szintet tud lépni, mivel a 7-es és 5-ös BMW új platformjára épül, személyautósabb viselkedésű, és nagyon magas szintű luxust nyújt. Ugyanakkor offroad csomaggal is elérhető lesz az új X5, ha esetleg mégis valódi terepjárás lenne a feladat. 

Prognózisukban 2019-ben is növedés szerepel a SUV-k számai mellett, és fontos éve lesz a BMW csoporton belül a Mininek: jövőre lesz hatvanéves az ős-Mini. A brit gyökerű márka jóval több annál, hogy élvezetesen vezethető játékautónak tartsuk, az eladások csaknem felét a nagyobb modellek, a Clubman és a Countryman adják. Plusz jófejség, hogy csak a Mininek van zöld rendszámos plug-in hibridje a kompakt terepjárók között, jövőre pedig teljesen elektromos háromajtós Mini is lesz. Alig várjuk!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Szokatlan végeredmény született a Kínai Nagydíj sprintkvalifikációján

További cikkeink a témában