Nagy csalódás ez most azoknak, akik az elmúlt évben másról sem álmodoztak, mint hogy végre nekik is lesz egy olcsó BMW X6-osuk, amelynek volánjánál végre levetkőzhetik a rájuk erőltetett civilizációs nyavalyákat, mint az indexelés, meg balról előzés: a BMW addig-addig farigcsálta a legújabb szabadidő-autóját, amíg egy ferdehátú X3 nem lett belőle, amit már nem is SUV-nak hívnak, hanem SAC-nak.
SAC, vagyis Sport Activity Coupé. Hát lehet egy ilyennel menőzni? Annyira biztos nem, mint a tavaly bemutatott koncepttel, amely kiköpött mása volt az X6-os BMW-nek, de azért nem kell egyből kétségbeesni, a 4,67 méter hosszú és 1,88 méter széles kocsival még mindig simán tudunk két helyre parkolni, és az önbizalomhiányos suzukisok, daciások ledudálására azért ez is jó.
Az X3 alapjaira épített kocsi egyébként a kupés tetővonalon kívül nem sokban különbözik a februárban bemutatott SUV-tól, a dizájn, a hajtáslánc, a motorválaszták is nagyjából megegyezik, így az új modell három, 184 és 306 lóerő közötti benzines és szintén három, 190 és 313 lóerő közötti dízelmotorral lesz elérhető, kizárólag xDrive összkerékhajtással. A New York-i Autószalonon bemutatkozó kocsi július 12-én érkezik meg a kereskedésekbe, de addig is előrendelhető 13,1 milió forintos indulóáron.