Egy szórakoztatóelektronikai kiállításon is biztos helye lett az autóknak, hiszen a legújabb modellek már különböző okos kütyüket és önvezető technológiákat vonultatnak fel. A Las Vegas-i CES-en nem is az a kérdés, hogy önvezető lesz-e, hanem az, hogy mit csinálsz majd vezetés helyett a jövő autójában.

Ha szeretsz vezetni, akkor ezt a cikket nem biztos, hogy szívesen olvasod, de egyre inkább úgy tűnik, hogy a nyakunkon vannak az önvezető autók. A ma kapható csúcsmodellek még csak az autópályán, jól felfestett sávokban képesen önállóan vezetni, és a kormányt még így is fognod kell, de a prototípusok már kezdenek egyedül is elboldogulni a városokban (igaz, néha ez még nem jön össze).

Az olyan elektronikai kiállításokon, mint amilyen a Las Vegas-i CES, egészen érdekes, de helyenként azért nagyon elrugaszkodott jövőképekkel hozakodnak elő a gyártók. Mutatunk is néhányat.

BMW i Inside Future

Így képzeli el a jövő utasterét a BMW. A futurisztikus belső köré azért költöttek egy nyitott karosszériát, amit ők szobornak neveznek, de ebből még ne következtess semmire, csak azért van, hogy el tudd képzelni benne az utasteret.

A BMW-kben már ma is gesztussal vezérelhetsz néhány funkciót, de a jövőben holografikus képernyő segítségével lebegő menüt képzelnek el a márkánál.

Ha jobban megnézed az autót, találsz benne egy érdekes részletet. Igen, ott egy könyvespolc, igazi, papír alapú könyvekkel, talán hogy legyen mit olvasni menet közben, amíg az autó vezet helyetted.

Toyota Concept-i

Egy kicsit jobban kidolgozta magát az autót a Toyota, amely Concept-i néven mutatta be tanulmányát. A formája alapján az Apple autójának is elmenne, és tele van high-tech megoldásokkal: például a fontos információkat a szélvédőre vetíti, hagyományos értelemben vett műszerfala nem is nagyon van.

Az autóhoz egy mesterséges intelligenciájú fedélzeti asszisztenst is fejlesztettek, a neve Yui, aki figyeli a szokásaidat és lesi a kívánságaidat. A Concept-i persze önvezető módban is megy, mi több, felismeri, amikor át akarod adni a vezetést, és már veszi is át a feladatot. A Toyota szerint 2030-ra jön el az idő, hogy ilyen autóink legyenek.

Bosch Interior Concept

A Bosch koncepcióján is már csak jelképes a kormánykerék, tulajdonképpen két fogantyú, ellenben a műszerfal úgy néz ki, mint egy hardcore gémer játékkonzolja.

Kihozták a maximumot, ami az autóba építhető képernyők számát jelenti, ennél több aligha férne be a kocsiba. Egy képernyő helyettesíti a műszeregységet, egy mutatja a navigációt, egy force feedback-es érintőképernyőn lehet kezelni a funkciókat, és még az utas is kapott egy saját képernyőt. Sőt, a visszapillantó tükrök helyett is két képernyő mutatja a mögötted történő dolgokat. Csak tudd, hogy mikor mit kell nézni.

Hyundai Ioniq Scooter

Egy kevésbé futurisztikus, de annál hasznosabb ötlettel rukkolt elő a Hyundai. Az Ioniq elektromos vagy hibrid modellhez tervezett összecsukható elektromos rollerről van szó, ami olyan kicsire összecsomagolható, hogy elfér az első ajtóban, és olyan könnyű, hogy egy kézben, a hónod alá csapva is magaddal viheted.

Kihajtva egy teljes értékű, elektromos roller, amit a fogantyún lévő gombbal gyorsíthatsz, és a hátsó keréknél fékezhetsz, mint minden hagyományos társát. A Hyundai még egy kis képernyőt is tett a rollerre, ahol az akkumulátor töltöttsége és a sebesség olvasható le.

A BMW és a Toyota jövőtanulmányát egy kicsit még emésztenünk kell, de egy ilyen elektromos rollert szívesen vennénk, hogy autó helyett erre pattanjunk fel a belvárosban.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon