A neve ismerős lehet, de családi egyterűből divatos crossover lett a Peugeot 5008, ami nagyobb, és így tágasabb is lett elődjénél.

Az egyterűek helyett ma már a crossover modelleket keresik a vevők, ezért nem meglepő, hogy a családi buszlimuzin kategória korábbi típusai is inkább divatos szabadidő-autós külsőt öltenek. Így történt a Peugeot 5008-assal is, amelynek első generációja 2009-ben mutatkozott be egyszerű hétszemélyes családi autóként. Az ülések számát az új modell is megtartotta, de merészebb vonalaival már inkább hasonlít szabadidő-terepjáróra, mint egyterűre.

Nem csak nagyobbnak látszik, hanem az is az új 5008, amely 11 centiméterrel nőtt az elődjéhez képest, a tengelytávja pedig 16,5 centimétert növekedett. Már a Peugeot új moduláris padlólemezére épül, akárcsak a 308 és a 3008, így könnyebb is az elődjénél. Az 5008 tulajdonképpen a 3008 nagyobb, hétüléses változata, annál 16,5 centivel hosszabb. A csomagtartója is jelentősen nagyobb: a 640 literes raktér még egy egyterűnek is becsületére válna.

Talán meglepő, de mindössze 1,2 literes, háromhengeres motor hajtja az alapmodellt, igaz, turbóval, 130 lóerővel. Az 1,6 literes, négyhengeres, turbós benzines már 165 lóerős, és csak automatával készül. A dízelek közül az 1,6 literes BlueHDi választható 100 vagy 120 lóerővel, míg a 2 literes turbódízel 150 vagy 180 lóerős lehet. A kisebb átmérőjű kormánykerék, a felette lévő színes képernyős műszeregység, a nagy érintőképernyő és a repülőgépes stílusú billenőkapcsolók mind a 3008-ból lehetnek ismerősek.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Életmód

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon