Jó esetben az autóreklámok nem unalmas „kapsz bele gumiszőnyeget is, csak vedd már meg” típusú kereskedelmi üzenetek, hanem kreatív ötleten alapuló, profi kivitelezésű, már-már művészi alkotások. Szubjektív válogatásunkban a mozgóképi tartalmakra szorítkoztunk, de így is nehéz volt tízdarabosra szűkíteni a listát. Következzen a pici Darth Vader, a depressziós robot, az ostoba terrorista, Madonna és a többiek!

Ha egy autógyárnak olyan múltja van, mint a Mercedes–Benznek, bolond volna nem kihasználni az abban rejlő potenciált. A Daimler AG nem bolond, így került egy reklámba a Patent-Motorwagen, a Sirályszárnyú, a Bobby-Merci és még számtalan más legendás típus. Bónuszként pedig Puff Daddy.

Kicsit nehézkesen mozog, és nincsenek a helyén az alkatrészei. Ez a rossz értelmezése a Citroën C4-es reklámjának, ami persze egy Transformers-rajongónak biztos nem jutna eszébe.

Nem ritka a halál feltűnése a valamilyen biztonsági eszközt vagy újítást demonstráló hirdetésekben. A Hyundai Veloster előnyét egy Ford Focussal ellentétbe állítva mutatják be ebben a több helyen betiltott reklámban.

Szintén egyszerű üzenet, ötletes, de botrányos feldolgozásban. A Volkswagen Polo öngyilkos merénylője is tiltólistára került.

A Hindustan Ambassadorról már írtunk a gyári újként is kapható veterán autókat bemutató cikkünkben. Nem említettük azonban, kis ügyességgel hogy lehet az félszáz éves indiai tucatkocsiból divatos francia kisautó.

Bármilyen autót lehetne így reklámozni. De a Hondának jutott eszébe, övék a dicsőség.

Szoktuk mondani, hogy az autók manapság egyre több műanyagot és vezetéket tartalmazó használati eszközök. Van ebben igazság, de azért jó, ha tudjuk, hogy a General Motorsnál még a robotoknak is lelkük van!

Sikertelen törésteszttel reklámozni? Igen, így kell.

A csak a végén mutatjuk meg a kocsit jellegű reklámok sorába illeszkedik ez, „a Föld leggyorsabb szedánját” hirdető alkotás is.

Hossza és jellege miatt is kilóg kicsit a válogatásból ez a mű, mivel azonban a BMW kért fel a néhány rendezőt néhány hasonló elkészítésére, nyugodtan sorolhatjuk a reklámok közé. A rendező Guy Ritchie, a főszereplő akkori felesége, Madonna.

És ezt olvastad már?
Fantasztikus pályagépet építettek egy klasszikus Fiat Pandából