Már nem Afrikában rendezik a Dakar-ralit, de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne kemény a terep a dél-amerikai versenyen. Míg a fia már a Formula–1-ben szerepel, addig a korábbi kétszeres rali-világbajnok idősebb Carlos Sainz behúzta az idei győzelmet.

Dakar-ralinak hívják a világ egyik legkeményebb autóversenyét még akkor is, ha már tíz éve nem a nevét adó város a célja, de a dél-amerikai terep bőven tartogat feladatokat a kalandvágyó mezőny számára. Peru, Bolívia és Argentína talán még változatosabb tájain 9000 kilométeres száguldás után idén az autósok között Carlos Sainz szerezte meg a győzelmet Peugeot-jával.

El Matador – ahogyan a rajongói hívják – 23 éves fia is versenyez a Formula–1-ben, de ez nem akadályozta meg 1990 és 1992 rali-világbajnokát abban, hogy 55 évesen is rajthoz álljon a kimerítő futamon – és meg is nyerje azt.

A kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb is győzni indult, de miután megnyerte az egyik legnehezebb negyedik szakaszt, a következőn egy elakadt versenyzőt kerültek ki Peugeot-jukkal, amikor egy árokba estek, és a navigátor Daniel Elena megsérült. A küzdelem feladásának minden keserűsége benne van az alábbi nagyszerű fotóban.

Megérte viszont kiásni a Toyotát a fenti képen a katari Nasszer Al-Attiyah számára, hiszen az autósok közt a második helyen ért be, és a szintén toyotás Giniel de Villiers éppen megcsípte a harmadik helyet Stephane Peterhansel előtt, akinek a legtöbb Dakar-győzelem van a neve mellett.

Az 1987–1990 között is legyőzhetetlen Peugeot-csapat egymás után harmadszorra húzta be a Dakar-győzelmét, de bejelentették: egy ideig most indultak utoljára a versenyen.

Motorral talán még keményebb végigcsinálni a Dakart, és ezért különösen nagy lehet a 31 éves Matthias Walkner öröme, aki első osztrákként nyerte meg a versenyt egy KTM nyergében. A kamionosok között pedig ismét a brutális Kamazt hajtó Eduard Nyikolajev nyert, közel négy órás előnnyel, de neki sem volt sétamenet, egyszer fel is borította a gépet.

Szalay Balázs már tizenharmadik alkalommal indult a Dakaron, és eddig nyolcszor ért célba. Idén ez nem sikerült, már a negyedik napon ki kellett állniuk. Műszaki hiba miatt egész éjjel szereltek, majd indulás után ismét lerobbantak, és az utolsóként érkező kamion húzta be őket. Ott döntöttek úgy, hogy visszafordulnak, mert ha még egyszer feladja az autó, nem lenne, aki megmenti őket.

Nézd meg a lenyűgöző képeket a dél-amerikai versenyről, ami minket már ámulatba ejtett, és biztosak vagyunk benne, hogy a fotók láttán jövőre te is követni fogod a futamot.

(Képek: Red Bull)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Piacot akar robbantani az új Audi Q6 e-tron

További cikkeink a témában