Nem fogjuk megszámolni, hányféle újdonságot mutattak be a gyártók az Észak-Amerikai Nemzetközi Autó Show-n, de összeszedtünk néhány érdekességet közülük.

Még inkább majdnem kész a Ford GT

Tavaly már volt egy tanulmány, és bár az idei, fehér autó sem teljesen szériaérett, már erősen közelít hozzá. Állítólag nőtt a leszorító erő, ami kell is a 630 lóerős teljesítményhez. Jó esetben idén még látjuk a végleges változatot.

Korea Bentleyje

Nem Bentaygának hívják, hanem Telluride-nak, és egyelőre nincs szó a sorozatgyártásáról, ettől még érdekes a Kia tanulmánya. Több mint ötméteres, kellően drabális, és olyan szolgáltatásokat nyújt, mint az utasok egészségi állapotát figyelő rendszer, amely, ha a szenzorok úgy érzékelik, fényterápiával javítja az utasok közérzetét.

Mozgatásáról egy 3,5 literes benzines és egy villanymotor felel 400 lóerős összteljesítménnyel, és megfelelő fogadtatás esetén akár még könnyen sorozatgyártásba is kerülhet – nyilván az egészségszenzorok nélkül –, hiszen a Sorentóra épül.

Lexusszal vadulni, nagyon

Mióta világ a világ, vagy legalábbis 1989 óta jók a Lexusok. Némelyik viszont olyan steril, hogy műtőnek is megfelelne – az LC 500 aztán nem ebbe a vonalba illeszkedik. Az, hogy hátsókerekes és V8-as amúgy elég jó összeállítás, de eszünkbe sem jut ezen gondolkozni, ha ránézünk:

Fizikai fájdalom, hogy nem ülhetünk bele rögtön, ha pedig mazochisták lennénk, azon agyalnánk, milyen lehet az ötliteres benzines és a tízfokozatú automata váltó összhangja, milyen érzés négy és fél másodperc alatt százra gyorsulni vele, tényleg olyan jó-e a súlyelosztás a gyakorlatban, ahogyan azt ígérik. De nem vagyunk mazochisták.

A legnagyobb Volvo szedán

Megmutattuk már az S90-est, de a hivatalos bemutatóját Detroitban tartották. A motorválaszték viszont csak most lett publikus: minden motor négyhengeres, kétliteres. Az alap egy 190 lóerős, 400 Nm-es dízel, a legérdekesebb viszont a T8-as hibrid 407 lóerős összteljesítménnyel.

A takarékos amerikai pickup

A Ford F szériája olyan az Egyesült Államoknak, mint nekünk a Suzuki Swift volt, amíg még nulla forintért és egy elbontott Trabant forgalmijáért hozzá lehetett jutni.

Az F–150 Raptor bemutatója ezért kiemelt esemény, a legjelentősebb változás, hogy a takarékosság jegyében 3,5 literes benzinesre cserélték a korábbi 6,2-es V8-ast.

Faraday kicsinálná Teslát

Írtunk róla, ebből a válogatásból sem hagyhatjuk ki az ezer lóerős villanyszörnyet. Valószínűleg hamar kiderül, jelent-e bármekkora veszélyt a Faraday Future a Teslára.

Nem kap kézi váltót az új E Merci

A számukra legmegfelelőbb motoron agyalhatnak a már idő előtt alaposan megmutatott E osztály leendő vásárlói, a váltón viszont nem kell: minden változat kilencfokozatú automatát kap.

E 200-zal (184 lóerős, turbós benzines) és E 220 D-vel (195 lóerős turbódízel) indul a forgalmazás, ez nem világújdonság, az viszont igen, hogy a kormányon érintésérzékeny gombok vannak, amelyekkel az érintős telefonokhoz vagy tabletekhez hasonlóan lehet vezérelni a fedélzeti rendszereket. Szintén az E-ben debütál a Car-to-X rendszer, amely a környéken lévő autóktól kapott információ alapján teszi biztonságosabbá a közlekedést.

A kilincs forradalma

Az utóbbi időben elrejteni volt divatos a kilincset, a Lincoln viszont épp hogy kiemelte. A Continental az ismerős stílusjegyek ellenére karakteres, és egészen minőséginek tűnik, itt van róla még jó sok kép.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon