Az új DS 4 megmutatja, hogy egy kompakt autó is lehet izgalmas

A francia prémiummárka DS negyedik modellje lesz a crossover változatban is érkező DS 4, aminek nemcsak a dizájnja érdekes, hanem a technikája is.

A DS-nek jelenleg két modellje van a kínálatban, a kisebb DS 3 Crossback és a nagyobb DS 7 Crossback. Hamarosan érkezik a megkapó formájú limuzin, a DS 9, és máris itt a francia prémiummárka következő újdonsága, a DS 4 és DS 4 Cross, amivel idén több éves kihagyás után térnek vissza a kompaktok közé.

A DS 4 elődje még 2010-ben jelent meg Citroën-emblémával, és ahhoz hasonlóan az újdonság is eltér a kategóriában megszokottól. A DS nemcsak a hagyományos kompakt modellek riválisának szánja, mint az Audi A3, a BMW 1-es sorozat és a Mercedes A-osztály, hanem

A karosszéria tele van izgalmas részletekkel, mint a függőleges menetfények és a kristályszerű fényszórók, a rejtett kilincsek a DS 3-ról lehetnek ismerősek. Az aerodinamikus kerekek alapból 19 colosak, de akár 20 colosak is lehetnek.

A méreteivel a DS 4 beillik a kategóriatársak közé, az ötajtós modell 4,4 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,47 méter magas, a tengelytávja 2,68 méter, a csomagtartó alapesetben 440 literes, ami nagyobb a kategóriában megszokottnál.

de nem olyan eklektikus, mint a DS 3-ban és DS 7-ben. A műszerfalon elrejtették a középső szellőzőnyílásokat, de megmaradtak a klímaberendezés kapcsolói, szépek a részben kézzel készült varrások, a hangulathoz a 14 hangszórós, 690 wattos Focal Electra hifi is hozzátesz.

A kormánykerék mögött színes kijelző mutatja a műszereket, és a DS 4 újdonsága a kiterjesztett valósággal működő head-up display, ami látszólag az útra vetíti az információkat. A 10 colos érintőképernyőn új, Iris System névre keresztelt rendszer fut, amit

A motorkínálat a DS-nél korábban megismert erőforrásokból áll, így az 1,2 literes, 130 lóerős háromhengeres és az 1,6 literes, 180 vagy 225 lóerős négyhengeres benzines mellett az 1,5 literes, 130 lóerős dízelmotor választható.

A DS 4-ből természetesen konnektorról tölthető hibrid változat is készül,

az E-Tense kivitelt 180 lóerős benzinmotorral, 110 lóerős elektromotorral és nyolcfokozatú automata váltóval szerelik. A DS 7-hez hasonlóan a kombinált teljesítménye 225 lóerő, a 12,4 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan.

Az alapmodellen kívül sportos Performance Line és szabadidős Cross változatban is jön a DS 4, ami 2-es szintű önvezetésre képes, nemcsak tartja a sávot és a távolságot, de félautomatán előz, és a kanyarok előtt önállóan lassít.

A francia prémiummárka kompakt újdonsága idén késő ősszel érkezik a magyarországi DS-kereskedésbe, ahol egy igazi ülésben ülve, virtuális valóság segítségével, VR-sisakban lehet majd konfigurálni.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.