Futurisztikus tanulmányautóval állt elő a Citroën luxusmárkája. A DS szerint az X E-Tense azt mutatja meg, hogy milyen lesz az autózás 2035-ben. Ha csak részben jön be a jóslatuk, akkor is jó pár változásra számíthatunk.

Extravagáns formájú autóival vezette be az önálló DS márkát a Citroën, most pedig a jövőbe tekintenek ezzel a tanulmányautóval, ami az októberi párizsi autószalon sztárja lesz. Az X E-Tense nem a közeljövő újdonságainak előfutára, hanem azt mutatja meg, hogy 17 év múlva, 2035-ben milyen lesz sportautót venni és vezetni.

Bevallottan futurisztikus formája leginkább egy mai versenyautóéra hasonlít, de alapjában attól is eltér, az X E-Tense ugyanis aszimmetrikus kialakítású. Nemcsak a hűtőmaszkot csapták félre, hanem az utastér is kétféle. A háromszemélyes utastérnek az egyik oldala, a vezetőfülke nyitott, a másik, az utasfülke pedig szárnyas ajtóval fedett.

A franciák részben önvezető fantáziaautója természetesen elektromos hajtású, két villanymotor gondoskodik a mozgatásáról. A motorok egyenként 540 lóerősek, de akár 800 lóerő leadására is képesek, az X E-Tense kombinált teljesítménye 1360 lóerő, azaz 1 megawatt, éppen úgy, mint a Koenigsegg One:1 esetében.

Persze a megjelenésére ne számítsunk mostanában, a DS korábbi E-Tense tanulmányautójának valóra válását azonban okkal várjuk, a négyszáz lóerős, tisztán elektromos hajtású sportautó ugyanis egyszerűen fantasztikusan néz ki:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon