Kezd visszatérni a magyarok bizalma a dízelautókkal kapcsolatban.

Reprezentatív felmérést készített a GKI Gazdaságkutató Zrt. a dízelautókkal kapcsolatos attitűdökről, illetve a jövőbeli vásárlási tervekről tavaly ősszel. Ezer háztartást és 1052 vállalatvezetőt kérdeztek meg. A most közölt eredmények szerint

a dízelbotrány óta fokozódó viszolygás ellenére.

A háztartások kilenc százaléka (373 ezer család) tervez autóvásárlást a következő három évben, 77 százalék készül használt, 23 százalék új autó megvételére. 71% benzines kocsiban, 5% hibridben vagy villanyosban, 24% viszont bátran venne dízelt.

Nem meglepő, hogy a vállalati haszonjármű-vásárlásoknál más a trend,

Szintén népszerű a dízel a nagy flottakezelők körében, főleg a 150-250 fős vállalkozások szeretik, a 150 dolgozónál kevesebbet foglalkoztató cégek a hibridek és az elektromos autók felé is nyitottak.

A németeknél más a helyzet:

(Forrás: GKI, MTI)

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon