Kiderültek a részletek az új elektromos autók vásárlásához adott állami támogatásról. Az idei pályázatot több részre bontják, növekednek az összeghatárok és kategóriától függően a támogatás mértéke is.

Pár napja hivatalosan is bejelentették, hogy az idén újraindul az elektromos autók állami támogatására kiírt pályázat, akkor éppen az ezredik autót adták át, amit még a tavalyi pályázatból vásároltak.

Most kiderültek a részletek is az idei támogatásról, aminek a rendszerét több ponton is variálták, hogy jobban alkalmazkodjon az igényekhez.

Az előző évihez hasonlóan idén is két összeghatár lesz, amit az újabb modellek árához igazították,

ezért 11-ről 12 millió forintra nőtt a határa annak a kategóriának, amiért 2,5 millió forintos támogatást lehet igényelni. A legfeljebb 15 millió forintos autókhoz pedig már nem 500 ezer, hanem 1,5 millió forintos támogatást adnak, ami szintén jelentős változás.

A 7-9 üléses családi autóknak még ennél is kedvezőbb az összeghatára, itt 14 millió forintos vételárig lehet a 2,5 milliós támogatást igényelni, és 17 millióra növekszik a másfélmilliós támogatás határa. Sőt, a három gyermek után járó nagycsaládos kedvezményt is fel lehet használni, ami további 2,5 millió forinttal csökkenti az autó árát.

Mit lehet kapni ezért a pénzért?

Most tehát ismét érdemes lesz elektromos autóban gondolkodni, a minap bemutatott 6,5 millió forintos Dacia Spring például négymillióért szerezhető meg, mint a piac legolcsóbb villanyautója. A legtöbb kisautó belefér majd a 12 milliós kategóriába, és a 15 millió alatt rendelhető Hyundai Ioniq 5 és talán még a Tesla Model 3 is jogosult lehet a támogatásra.

Még bővülőben van a hétüléses elektromos autók kategóriája, aminek eddig a Nissan Evalia volt az egyetlen szereplője, a listaára jelenleg 15 580 000 forint. Jön viszont a hétüléses változatban is rendelhető Citroën ë-Berlingo, Opel Combo-e, Peugeot e-Rifter, de még az egy mérettel nagyobb Citroën ë-Spacetourer és Opel Zafira-e is belefér a 17 milliós keretbe.

Az előző évi 5 milliárdos keret rekordidő, másfél nap alatt el is fogyott, de az akkor elnyert támogatások nem mindegyikét váltották be. Az idei keret 3 milliárd forint, amit három részre osztottak, június 14-től, augusztus 9-től és október 11-től is 1-1 milliárdos keretre lehet pályázni, a megmaradt összeg, ha lesz ilyen, a következő időszakhoz adódik majd.

Az idei pályázatot elsősorban magánszemélyeknek írták ki, cégek ezúttal nem, de civil szervezetek, egyesületek és felsőoktatási intézmények részesülhetnek a támogatásból.

A taxisoknak még nagyobb a kedvezmény: legfeljebb 15 millió forintos autóra 45 százalékos támogatást kaphatnak,

ami 6,75 millió forintnak felel meg, ezzel tehát, ha minden igaz, akár már bő 8 millióból lehet Teslát szerezni taxizásra. A pályázat erről az oldalról tölthető le.

Ez is érdekelhet:

Tényleg el tudja hozni a tömegeknek az elektromos mobilitást a Dacia Spring?

Nehéz ügy ez: akinek elég hetente töltenie egy elektromos autót, annak mi szüksége van egyáltalán új kocsira?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés