Az egyik legnagyobb forgalmú autómárka hazai ügyvezető igazgatója mondta el webkonferencián az otthon üldögélő szakújságíróknak, mi a helyzet most a Ford háza táján.

A Ford Magyarország ügyvezető igazgatója, Szabó Attila tartott web-sajtókonferenciát pár perce. A Ford elsősorban a Puma magyarországi bevezetéséről szeretett volna beszélni, de naná, hogy az újságírók inkább a koronavírus cégre gyakorolt hatásaira voltak kíváncsiak.

A Ford gyárai világszerte megálltak, de időközben Kínában már visszaállt a rend, az ottani gyártósorok (nyilván az aktuális piaci igényekhez igazodó kapacitással) újra megindultak. Az euroárfolyam változásait nyilván nyugtalanul figyelik, bár pont a Fordot a dollár foglalkoztatja őket inkább. Viszont a mai 330 forintos USD-nél már ők is csak azt tudják mondani, hogy nem lehet megbecsülni, mi lesz, ilyen változások után biztosan sok mindent újra kell majd tervezni, ha újra megindul az élet.

Szabó Attila, a Ford ügyvezetője

A már megrendelt hazai Fordok kiszállítása, átadása zavartalanul folyik, a szervizek is üzemelnek és ez várhatóan így is marad. Mint Szabó úr elmondta, még a részleges kijárási tilalom alatt álló Csehországban is szabad az autót szervizbe vinni, hiszen a járvánnyal szembeni védekezésben egyelőre hasznosabb az autós mozgás, autós közlekedés a tömegközlekedéssel szemben, ezt még a kormány is igyekszik biztosítani.

A rendelések felvétele viszont a személyautók tekintetében látványosan visszaesett. A rendelésszám-csökkenésről érthető okokból nem kaptunk pontos adatokat, viszont az ügyvezető kiemelte, hogy a haszonjármű-beszerzéseket egyelőre mintha nem érintette volna a válság, kisteherautókra továbbra is érkeznek új rendelések a vállalkozásoktól.

Az autóipar nagy kérdéseire a Fordnál sincsenek meg a válaszok. Nem tudják, mi lesz az emissziós kibocsátási bírságokkal Európában, de ők is szorgalmazzák, hogy az EU vegye figyelembe a járvány hatását a piacra, a tervekre, az értékesítésre. Leépítésekre, elbocsátásokra a térségünkben egyelőre nem került sor; mint minden vállalat, a Ford is jórészt mozdulatlanságra kényszerítve figyeli az eseményeket.

Az új Pumáról, a kis szabadidőautók vezetési élmény-bajnokáról korábban a járvány előtti egyik utolsó menetpróbát követően már beszámoltunk, de a hazai teszt is jön hamarosan! A kocsi már itt áll az én Home Office-om parkolójában - pár nap, és publikáljuk a cikket!

Végre egy kis crossover, amit vezetni is jó: Ford Puma

Kipróbáltuk az új Ford Pumát és fülig ért a szánk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában