Kihirdették az Év motorja díj idei nyerteseit, aminek abszolút győztese a Ferrari 488-ban dolgozó 3,9 literes biturbó V8-as lett. A kisebb kategóriákban az Audinak és a BMW-nek is termett babér, de a franciák és a Tesla is vihetett haza díjat.

Aligha vitáznánk azzal, hogy az International Engine of the Year szakmai zsűrije a Ferrari 3,9 literes biturbó V8-asának ítélte oda az Év motorja díjat, annak az erőforrásnak, amely a 488 GTB és Spider mellett az új 488 Pistát is mozgatja.

A mesés hangú darab a legjobb sportmotor díját is kiérdemelte, és a Ferrarinak még egy első helyezés nézett ki a szavazáson, a 812 Superfast 6,5 literes V12-ese a legjobb új motor díját kapta meg.

Az abszolút listán a második lett a Porsche háromliteres, turbós hathengeres boxermotorja, ami a 911 hátuljába kerül, és a 718 Boxster és Cayman kétliteres, turbós négyhengerese is bekerült az első tízbe. Sokszor díjazták már, és most is benne van a legjobbak között az Audi 2,5 literes, turbós öthengerese, amit a TT-ben, Q3-ban és RS3-ban hallhatsz dolgozni.

Szintén díjazott lett a Tesla elektromos hajtáslánca, ami a BMW i3 és az Opel Ampera-e elől vitte el az elektromotorok első díját, míg a legjobb „zöld” motor a BMW i8-ban 1,5 literes háromhengeressel kombinált hibrid hajtása lett.

Azt kérdezed, hogy melyek azok a díjazottak, amiket meg is tudsz venni? A két legjobb a Volkswagen-csoport széles körben használt 1.0 TSI-je és a PSA Peugeot Citroën 1,2 literes, turbós motorja lett, amit az utóbbi időben már Opelekbe is szerelnek.

 

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon