Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Egy texasi székhelyű tuningcég gyártja a világ leggyorsabb utcai autóját – most már kivehető keménytetős Spyder változatban is. Ennek persze egy 1200 lóerős autónál csak a hússzal tötyögős, magamutogató üzemmódban van némi értelme.

A Hennessey Performance 2007-ben jelentette be a Lotus Elise alapjaira épülő koncepcióját, a Venom GT-t. A 2010-es SEMA Show-ra el is készült és bemutatkozott az 1200 lóerős sportautó: az átalakított, de a Lotusra így is nagyon hajazó karosszériába egy Corvette ZR1 kompresszoros V8-as motorját préselték.

Don Goldman, a Hennessey vezérigazgatója szerint a tökéletes vezetési élmény a keménytető eltávolításával fokozható, mivel a szél suhogása és az ikerturbós V8-as motor morajlása nagyobb élvezetet biztosít a sofőrnek. Ha ő mondja, talán van benne valami, de a teljesítményparamétereket nézve nem valószínű, hogy érdemes a GT-vel tető nélkül száguldozni.

Az alap 725 lóerős motorból két változatot eszkábáltak össze, az egyiket nagyjából 1000, a másikat 1200 lóerőig tornáztak fel. Az 1200 kilogrammos öntömegével kereken egy kilogramm/lóerő arányú kocsinak nincs párja az utcán: százra 2,4 másodperc alatt ér fel, a 240-hez pedig 8,9 másodperc kell neki, a 320-at elvileg további 15 másodperc múlva éri el, a vége valahol 440 km/h körül van. Ezekkel az adatokkal simán verné az autóskártyában még a Bugatti Veyront is.

Évente öt darab Venom GT-t szerelnek össze és értékesítenek, a Spyder változatot 2013-ban vehetik át a megrendelők. Ha van 1,1 millió dollárod és szeretnéd megtudni, milyen a szélsuhogás és V8-morajlás 300 km/h körül, ne gondolkozz sokat, mert az első öt darabból kettőt már le is előlegeztek.

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.