Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Genfben az autószalonon ejtette az állakat legújabb sportkupéjával az Infiniti, a Q60 Project Black S pedig szinte túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Pedig a Red Bull F1-es mérnökeivel együtt készült a prototípus, ami 500 lóerővel még a BMW M4 GTS-t is képes lenne megszorongatni.

Sokak szerint jelenleg az Infiniti Q60 a legszebb sportkupé a középkategóriában, és ha valóra válna a genfi autószalonon bemutatott Project Black S, akkor a legvadabb is lehetne. A 21 colos kerekekkel, hatalmas légbeömlőkkel, masszív hátsó szárnnyal, gigantikus diffúzorral és öblös kipufogóvégekkel szerelt prototípus egyenesen az Audi RS5-öt, a BMW M4-et és a Mercedes-AMG C 63-at veszi célba.

Méghozzá micsoda technikával! A matt szürke prototípusban egyenesen a Formula–1-ből származó megoldás dolgozik. Az Infiniti egy ideje szponzorálja a Red Bull Racing Formula–1-es csapatát, és eddig úgy tűnt, hogy a dolog kimerül annyiban, a japán autómárka logója felkerül a versenygépekre. De a Q60 Project Black S a Renault F1-mérnökeinek közreműködésével készült.

405 lóerős teljesítményével a Q60 jelenleg kapható csúcsmodellje sem nevezhető gyengének, de a Project Black S elég nagy előrelépés ehhez képest is. A fejlett aerodinamika mellett olyan hibridrendszert kapott, amely nemcsak a hajtáslánctól képes energiát gyűjteni lassításkor, de a turbó tehetetlenségét is hasznosítja, és igény esetén képes meg is forgatni a turbinát.

A Q60 Project Black S teljesítménye ezzel mintegy 500 lóerőre nőtt, de ennél is többet mond, hogy a KERS technikájához hasonló rendszer elképesztően rugalmassá teszi az Infinitit. Bár a projekten Formula–1-es mérnökök is dolgoztak, egyelőre nem tudni, hogy sorozatgyártásba kerül-e a csúcsmodell. Ha rajtunk múlna, máris gyártásba adnánk a BMW M4 legádázabb ellenfelét.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.