Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Nem, a cikkhez nem az F50 bemutatójához készült stúdióképeket használtuk fel, a fotók egy eladó autóról készültek, ami huszonéves korát meghazudtoló állapotban van.

A Scuderia Ferrari alapításának ötvenedik évfordulójára készült az F50, amit 1995-ben a genfi autószalonon mutattak be. A szuperautó tervezéséhez és építéséhez a Formula–1-ben használt technológiát használta fel a maranellói márka, ezért az F50 minden téren rászolgált arra, hogy az addigi legfejlettebb Ferrarinak említsék.

Az átlátszó műanyag hátsó fedél alá egy 4,7 literes V12-es szívómotor került, 519 lóerővel,

és hatfokozatú, kézi kapcsolású váltón keresztül hajtotta a hátsó kerekeket. Az F40-nél is nagyobb hátsó szárnnyal készült karosszériát a Pininfarina tervezte, az aerodinamikát kétezer órán keresztül tesztelték a szélcsatornában.

A kivehető keménytető és a légkondicionáló képviselte a luxust az egyébként spártai belső térben, még a kormányszervó és a blokkolásgátló is hiányzott.

és ez zseniális marketingfogásnak bizonyult.

Az összesen elkészült 349 példányból ez a 180-adik, és kétség nélkül a legjobb állapotban lévő.

1996. augusztus 1-jén vette át a modenai szalonban az első tulajdonosa, aki annyira kímélte, hogy 2013-ban két autókiállításra is tőle kérte kölcsön az autót Ferrari, és még a gyáriak is meglepődtek a kiváló állapotán.

2015-ben került a második tulajdonosához, aki hasonlóan gondos gazdája volt.

Most eladó, és bár az árát nem árulták el, de a restaurálás 250 ezer eurós költsége jól sejteti, hogy több mint egymillió euróért cserélhet gazdát.

(Képek: Girardo & Co)

Ez is érdekelhet:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.