Befektetésnek ajánlja az eladó a Tesla egyik első prototípusát, ami ugyan tényleg kiváló állapotban van, de vajon mi kerül rajta egymillió dollárba? Megvan rá a válasz.

Ma már a Tesláról mindenkinek a fantasztikus Model S jut az eszébe, de az amerikai gyártó története igazából ezzel a helyes kis sportkocsival kezdődött. A Tesla Roadster valójában nem más, mint egy Lotus, alaposan átdolgozva, természetesen elektromos hajtással. 2007-től 2010-ig készült összesen 2450 példányban, tehát

még ritkaságnak is számít, de talán nem annyira, hogy egymillió dollárt kérjenek érte.

Pontosan 1 000 032 dollárba kerül az eBayen ez a Roadster, az egyik legelső Tesla, amely valaha készült. A harminckettedik darab abból a 33 prototípusból, ami hivatalosan sosem került forgalomba, néhányat töréstesztnek vetettek alá, másokat bezúzták. A #32-es egy tökéletesen működő példány, amit marketingcélokra használtak, majd végül mégis eladósorba került.

Még 30 ezer kilométert sem futott, tökéletes állapotban van, a szervizkönyvét is vezették a karbantartásokról. Jár hozzá a gyári keménytető és vászontető, a fedélzeti és a garázsba szerelhető fali töltő is. De ennyi pénz akkor is rengeteg érte. Az eladó azonban megmagyarázza, miért kéri a csillagászati összeget. Át is adjuk neki a szót:

„Egymillió dollárt kérni egy Tesláért őrültségnek hangzik, de ha 15 millió dollárt is kifizetnek egy veterán Ferrariért, akkor gondolj bele, mennyit érhet egy régi Ferrari prototípus. 30 év múlva már minden autó elektromos lesz, és az elektromos autók őse a Tesla, amiből ez az egyik első prototípus.”

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

További cikkeink a témában