Annyira friss a legújabb Ford Fiesta Vignale, hogy még szinte meleg és ropogós volt, viszont nemigen tudtuk, mit várhatunk egy tömeggyártó kisautójától prémiumban. Meglepődtünk.

Annyi prekoncepcióm volt a Fiestával kapcsolatban, hogy egy jó tíz évvel ezelőtt az egyik cimborám birtokolt egy ilyet, amit igen sűrűn használtam én is, és bizony baromi jó volt vezetni. Egy kezesbárány.

Ennek ellenére nem különösebben hozott lázba a gondolat, hogy elvigyek egy Fordot tesztelni. Egy Fiestát. Hát nem egy prémium crossover, amivel egy mérsékelten hozzáértő újságíró lázba hozhatja az otthoniakat, meg dagadó szüggyel nyomhatja hazafelé az Andrássyn, de nézzük meg, mit tud egy ilyen.

Aztán kiállt a parkolóból és fennakadt a szemöldököm. Ez a fekete Vignale meglepetősen impozáns hatást keltett, nyilván nem a mérete miatt.

Azonban a külső nem minden, egy új autó fényezése szép, meg a Fordok "arca" amúgy is markáns, ez a hullámzó, cápafogszerű hűtőrács meg kiváltképp, de hát majd a fapados belső lehűti a kedélyeket, gondoltam én.

A nagy francokat! Ez egy szájbacsavart prémium autó, de úgy teljesen konkrétan.

A Vignale csomag képviseli a luxust a Fordnál, és ez gyönyörűen tükröződött is ebben a feketére fújt, belül bordós lilával felhúzott Fiestában:

a steppelt bőrülés és -kormány, a bordós lila betét a műszerfalon, a Bang & Olufsen hangrendszer, a nyolc hüvelykes érintőképernyő, vagy épp a panorámatető.

Az olyan apróságok már említést sem érdemelnek, mint a tempomat, a tolatókamera, parkolásérzékelők

De leginkább a ritka minőségi anyaghasználat, az elegancia és a harmónia tűnt fel.

Ha már szóba került az elegáns ülés, nem állom meg megemlíteni, hogy ez volt életem legkényelmesebb autós ülőalkalmatossága eddig, bár nem állítom, hogy reprezentatív mintát vettem volna.

A formája és a mérete miatt inkább mondhatjuk női autónak a Fiestát, ám az új orral és ezzel a fekete fújással sokkal daliásabb lett, simán mondhatjuk férfiasnak is. De legyen uniszex.

Tesztautónk egy egyliteres motorral érkezett, bár azt is hozzátették, hogy turbós, de hát ki hiszi azt el, hogy annak akkora jelentősége lehet.

Volt. Az indulásnál valóban picit lomha, ám abban a pillanatban, amint felépül a turbónyomás, húz egyet rajta, ha tovább nyomod neki, akkor húz rajta még egyet, haragos hanggal búg fel, sosem hinnéd, hogy egyliteres. Mondjuk tegyük hozzá, hogy 140 lóerős a vas, ami azért már tényleg hívható erőnek.

Ha ezeket a kihúzatásokat nem próbálgatod sokszor, sőt belövöd az EcoBoostot, akkor a pici motor miatt nem is fogyaszt sokat, ami jól jön akkor, ha megtudod, hogy egy ilyen Vignale-csomag olyan 7 millió körül indul. Kétszer annyi, mint az alapáras, tényleg hagyományos, fapados Fiesta. De ezért viszont tényleg prémium érzést kapsz, két kézzel szórták bele a jóságot.

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tátra villamost emelnek daruval a levegőbe a hétvégén

További cikkeink a témában