Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Felfrissítették a Mondeót, a négyajtósban elérhető benzin-elektromos hajtást pedig a kombiban is elérhetővé tették.

Érdekes élmény 2019-ben, egy újautó-bemutatón ilyen belterű kocsiban utazni.

2013-ban sem az ilyet hívták forradalminak, ma pedig… hát, ma sem. A karosszériával kegyesebb az idő: ha jól sikerült a forma – a Ford Mondeóé jól sikerült –, minimális változtatásokkal könnyen frissen tartható. Most újult meg a lökhárító és a hűtőrács – a Titanium változatokon krómozott, vízszintesen futó díszléc, az ST-Line-on „technikai stílusú metszések”, a Vignalén selyemfényű „repülő V” díszíti –, kicsit változott a ködfényszórók és a nappali LED-es menetfény alakja, a hátsó lámpákat dekorcsík köti össze, vannak új fényezések és színek. Ennyi, és kész is a nem új, ám még mindig kifejezetten kellemes Mondeo.

De nem ez az igazán érdekes a típusban, és mi sem néhány új dizájnmegoldás miatt mentünk vele úgy kétszáz kilométert a bemutatón a kombival.

Négyajtós karosszériával eddig is létezett benzines-elektromos Mondeo, kombiként azonban újdonság. Bár a roló alatt csak 403 literes a csomagtartója, a hátsó üléstámlák ledöntésével összesen másfél köbméteres raktér nyerhető, és a padló is teljesen sík – leszámítva a küszöb mögötti kis meredek részt –, tehát van értelme a négyajtósnál lényegesen jobban kihasználható, és az akkupakk ellenére is elég tágas kombinak.

A kétliteres, Atkinson-ciklusú benzinmotor és az elektromotor rendszerteljesítménye 187 lóerő (az egyszerűség kedvéért a végsebesség is 187 km/h), a hajtás fokozatmentes (CVT) váltón keresztül jut az első kerekekhez, amelynek még hagyományos előválasztó karja van, ellentétben a nem hibrid, de automata Mondeókkal, amelyek a modellfrissítéssel a furcsa mai divat szerinti tekerőgombot kapnak.

Padlógázas gyorsításkor hallani is a CVT-t, amely olyankor hondásan rettenetes orgánummal dolgozik. Az ideális hibrid-tulaj viszont nem rúgja a gázpedált, hanem finoman bánik vele, előrelátóan vezet, időben fékez, ami lehet, hogy nagypapás vezetési stílusnak hangzik, de kis gyakorlattal természetessé válik, és teljesen normális haladást tesz lehetővé városban és országúton egyaránt. Ez esetben gyakran segít be a villanymotor, optimális fordulatszámon működik a benzines, a fékenergia akár kilencven százaléka töltheti az akkukat, és elérhető a hat liter per száz kilométer körüli fogyasztás.

A Ford Magyarország ügyvezető igazgatója, Szamosi Viktor szerint a – 11,5 millió forinttól kapható – hibrid kombinak köszönhetően akár a Mondeo-eladások harminc százalékát is adhatják majd a benzin-elektromos változatok, és a menetpróba után ez egyáltalán nem tűnik túlzásnak.

Ez is érdekelhet:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.