Ahol eddig bevezették a Ford Opciót vagy az ahhoz hasonló finanszírozási modellt, ott elsöprő sikert aratott. Most Magyarországon is bevezetik.
Kiszámíthatóság, rövidebb futamidő, alacsony törlesztőrészletek, néhány évente új autó – nagyon röviden ennyi a Ford Opció nevű, az Egyesült Királyságban 1992, de több más országban is régebb óta létező, Magyarországra most bevezetett pénzügyi termék.
Kicsit részletesebben: a vevő kiválasztja, milyen Fordot, mekkora önrészt (20 vagy 30 százalék) és futamidőt (37 vagy 49 hónap) szeretne, valamint hogy
várhatóan hány kilométert autózik majd évente.
Ez alapján a bank meghatározza a fix havi lízingdíj mértékét, és utolsó kiemelt (értsd: magasabb) lízingdíj összegét, a Ford-kereskedő pedig az „opciós vételárat”, azt az összeget, amennyiért a kereskedő garantáltan visszaveszi az autót (ha nem lépte át a meghatározott futásteljesítményt, és megfelelő állapotú).
A futamidő végén a vevő dönthet: megtartja a kocsit (akkor zsebből ki kell fizetnie az utolsó, kiemelt lízingdíjat), eladja maga, vagy az előre meghatározott opciós vételáron átveszi a kereskedő. Ideális esetben ez az összeg magasabb, mint amennyit utolsó részletként be kell tolni a lízingszerződésbe, a különbözetből pedig kijön egy újabb Ford Opcióhoz szükséges önerő, és indulhat újra a folyamat.
Nemsoká kiderül, hogy fogadja a magyar piac ezt a fajta finanszírozási modellt.
Ez is érdekelhet: