Ahol eddig bevezették a Ford Opciót vagy az ahhoz hasonló finanszírozási modellt, ott elsöprő sikert aratott. Most Magyarországon is bevezetik.

Kiszámíthatóság, rövidebb futamidő, alacsony törlesztőrészletek, néhány évente új autó – nagyon röviden ennyi a Ford Opció nevű, az Egyesült Királyságban 1992, de több más országban is régebb óta létező, Magyarországra most bevezetett pénzügyi termék.

Kicsit részletesebben: a vevő kiválasztja, milyen Fordot, mekkora önrészt (20 vagy 30 százalék) és futamidőt (37 vagy 49 hónap) szeretne, valamint hogy

várhatóan hány kilométert autózik majd évente.

Ez alapján a bank meghatározza a fix havi lízingdíj mértékét, és utolsó kiemelt (értsd: magasabb) lízingdíj összegét, a Ford-kereskedő pedig az „opciós vételárat”, azt az összeget, amennyiért a kereskedő garantáltan visszaveszi az autót (ha nem lépte át a meghatározott futásteljesítményt, és megfelelő állapotú).

A futamidő végén a vevő dönthet: megtartja a kocsit (akkor zsebből ki kell fizetnie az utolsó, kiemelt lízingdíjat), eladja maga, vagy az előre meghatározott opciós vételáron átveszi a kereskedő. Ideális esetben ez az összeg magasabb, mint amennyit utolsó részletként be kell tolni a lízingszerződésbe, a különbözetből pedig kijön egy újabb Ford Opcióhoz szükséges önerő, és indulhat újra a folyamat.

Nemsoká kiderül, hogy fogadja a magyar piac ezt a fajta finanszírozási modellt.

Ez is érdekelhet:

Két-három hengerrel is szuper – Ford Fiesta ST-teszt

Köbcentit és hengert is vesztett elődjéhez képest az erős kisautó, a lényeg viszont soha nem a szám, hanem az élmény.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

A 19 éves Verstappen brutális rajtja

További cikkeink a témában