Nemrég értünk haza az idei frankfurti autószalonról, és már az sem volt mindennapi, ahogyan oda mentünk, de erről csak később mesélünk. Most megmutatjuk, melyik volt az a 12 újdonság, ami miatt érdemes kimenni a kiállításra.

A genfi és a párizsi mellett a frankfurti a legfontosabb európai autókiállítás, a területe pedig ennek a legnagyobb, két nap is kevés ahhoz, hogy minden részét bejárd. De mi megpróbáltuk a lehetetlent, és elhoztuk nektek a 12 kedvencünket a szalonról, ha csak ezeket megnézed, már akkor is úgy érzed, hogy megéri neked is elmenni.

Audi RS4 Avant

Rögtön egy kombival kezdünk, de ne egy mindennapi családi kocsira gondolj. Az Audinál az RS2 óta nagy hagyománya van annak, hogy kombiként hozzák ki a csúcsgépeket, és az új RS4 Avant sem kivétel ez alól. 2,9 literes biturbó V6-osa az RS5-ből származik, 450 lóerőre és 600 Nm-re képes, amivel 4,1 másodperc alatt gyorsul százra az összkerekes sportkombi.

Bentley Continental GT

Mindenki be akart ülni a legújabb Bentley-be, ennek ellenére sikerült lőnünk róla néhány képet, hogy lásd, nem egészen úgy néz ki, mint az elődje. A vadonatúj Continental GT egy elegáns, karcsú túrakocsi, ami nem csak a 6 literes W12-es motorja miatt érdekes. Hanem azért, mert a bőrrel, fával és krómmal borított műszerfalon befordítható a színes képernyő, mintha James Bond autója volna.

BMW Concept Series 8

Most már nem szabadulhat a BMW a feladattól, sorozatgyártásba kell küldenie a 8-as sorozatot, mert a tanulmányautót itt is megmutatták, és mindenkit levett a lábáról. Persze lehet, hogy a végleges változatnak nem lesz ennyire cápás az orra, rendes kilincsek és tükrök is kerülnek majd rá, de ha az arányok maradnak, bátran kiáltjuk ki a legdögösebb luxuskupénak.

BMW Concept Z4

Hasonló a helyzet a Z4 utódjának koncepciójával, ezek után nincs visszaút, legalább ilyen ütősnek kell lennie a szériaváltozatnak is. A Concept Z4 élőben is hatásos látvány, főleg ebben a színben, nagyobb és komolyabb roadsternek ígérkezik az elődjénél, és csak remélni tudjuk, hogy a sportos belsőből is minél többet hagynak sorozatgyártásba kerülni.

BMW i Vision Dynamics

A 8-ast és a Z4-et korábban már megmutatta a BMW, de tartogatott azért meglepetést azoknak is, akik elmentek Frankfurtba. Az i Vision Dynamics is tanulmányautó, de nem nehéz kitalálni, hogy az i3 és i8 közé várható elektromos autóról van szó, aminek, ha tippelhetünk, i5 lesz a neve. A BMW-nél négy másodperc alatti százas sprintet ígérnek, ezt majd számon kérjük, ha gyártásba kerül.

Honda Urban EV Concept

Még egy elektromos koncepcióautó, de ez sem az unalmas fajtából való. A Hondánál ahelyett, hogy egy újabb jövőbuborékot tettek volna elénk, a legelső Civicet idéző, bájosan retró formába csomagolták a városi autó prototípusát. Az arányok és a nagy kerekek inkább egy hot hatch külsejét mutatják, belül egy szuperszéles monitor helyettesíti a műszerfalat.

Mercedes-AMG Project One

Kérdés nélkül a Project One volt a frankfurti szalon szupersztárja, amiről csak néhány részletet szellőztettek meg a kiállítás előtt. Maga Lewis Hamilton vezette be a színpadra, adott néhány gázfröccsöt az F1-es gépből származó, 11 ezres fordulatig forgatható 1,6 literes V6-osnak, és megjegyezte, reméli, hogy a 275 példányból neki is jut majd egy.

Mercedes-Benz Concept EQA

Lehet, hogy a Mercedesnek még nincs válasza a BMW i3-ra, de 2020-ra egy egész sor elektromos autóval készülnek. Ilyen lesz a koncepcióként megvillantott EQA is, egy 4,29 méter hosszú kompakt, amit két elektromotor mozgat 272 lóerővel, 5 másodperc alatt gyorsul százra és 400 kilométert megy el egy feltöltéssel. Jól hangzik, nagyon várjuk.

Mercedes-Maybach Vision 6 Cabriolet

Kalifornia után Frankfurtba is elhozták a hat méter hosszú Maybach kabriót, és bár kupéként láttuk már a Mercedes dizájnstúdiójában, azért kerestük az állunkat a sötétkék luxusjacht láttán. Nem is csak a méretei vagy az arányai lenyűgözők, hanem az is, mennyire hasonlít a belső tér a fényűző hajókra. Reméljük, hogy egyszer az utakon is láthatjuk majd vonulni.

Opel Insignia GSi

Nem csak a tanulmányautók miatt érdemes elmenni Frankfurtba, hanem azért is, hogy jóval előbb ülhess olyan modellekbe, amelyek csak később kerülnek a szalonokba. Ilyen az új Insignia csúcsváltozata is, ami felélesztette a GSi nevet. 260 lóerős turbós motorral, összkerékhajtással és nyolcfokozatú automatával kanyargós útra és autópályára is el tudjuk képzelni.

Porsche 911 GT2 RS

Amikor olyan pofátlanul mázlisták voltunk, hogy rúghattuk a gázt a 607 lóerős 911 Turbo S-nek, akkor már tudtuk, hogy nem az lesz a legizmosabb 911-es. Hanem a hétszáz lóerős GT2 RS, amitől még Walter Röhrlt is kiverte a víz, és amit a frankfurti szalonra is elhoztak. Ha nem jön be a versenyautó-kinézet, akkor ott a Touring csomagos GT3, amit 500 lóerővel és kézi váltóval lehet terelni.

Renault Megane RS

Már intézmény a sportkompaktok között a Megane RS, amiből a legújabbat éppen Frankfurtban leplezték le. Csak ötajtós lesz belőle, de ne sajnáld, mert alaposan kiszélesítették, szemből a kockászászló-mintás menetfények teszik dögössé. 1,8 literes, turbós motorja legalább 280 lóerős, de jövőre jön a 300 lóerős Trophy kivitel, és ami a lényeg: kézi váltós is lesz belőle.

Figyeld az oldalunkat, mert ez még messze nem minden, amit a frankfurti autószalonon láttunk. Azon kívül, hogy elmeséljük, milyen nem mindennapi módon jutottunk oda, megmutatjuk még a kedvenc standunkat és más érdekességeket is.

(Fotók: Nagy Gergely, Csordás Gábor)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon