Gilles Villeneuve a Formula–1 egyik legnagyobb alakjai közé tartozik, de korai halála miatt nem tudta megmutatni tehetségét. Amíg a Ferrari pilótája volt, addig ezt a 308 GTS-t használta, amivel több hajmeresztő rekordot is döntött közúton.

67 nagydíjon indult, hat győzelmet aratott, két leggyorsabb kört állított be, és 101 világbajnoki pontot szerzett a Formula–1-ben Gilles Villeneuve. A számok nem mutatják meg, micsoda tehetség volt, hiszen bár viszonylag későn, 27 évesen csatlakozott a száguldó cirkuszhoz, de 1982-ben a belga nagydíjon életét vesztette, ezért nem tudta bizonyítani, mire is lett volna képes. Abban azonban mindenki egyetérthet, hogy az F1 egyik legkarizmatikusabb pilótája volt.

Enzo Ferrari nem szívlelte, ha a versenyzői nem egy maranellói autóval járnak a közúton, ezért Gilles Villeneuve sem tehetett másként.

1977-ben csatlakozott a csapathoz, a szezon két utolsó futamára szerződtették Niki Lauda helyettesítésére, és csaknem ezzel egyszerre mutatta be a Ferrari a Pininfarina által tervezett formájú 308 GTS-t a frankfurti autószalonon, amit a következő szezonra hozzájuk igazoló Villeneuve át is vehetett.

1978-ban, október 30-án készült el ez a példány, amire modenai rendszámtábla került, és a típustól szokatlan, világosabb árnyalatú Rosso Dino fényezésben pompázott.

A következő években ezt az autót vezette Gilles Villeneuve, amikor éppen nem versenyzett, persze nem mintha a közúton lassabban ment volna.

Monte-Carlóban lakott, úgyhogy a 255 lóerős 2,9 literes V8-assal hajtott Ferrari tökéletesnek tűnt ahhoz, hogy Maranellóba járjon vele.

Legendák keringenek arról, hogy milyen észvesztő tempót diktált Villeneuve az utakon. A legemlékezetesebb az volt, amikor a Monacóból Maranellóba vezető 435 kilométeres úton, amit átlagosan négy és fél órába telik megtenni, 2 óra 25 perc alatt söpört át, részben kanyargós országúton, ahol kamionok is járnak.

Nem rekordot akart dönteni a közúton, hanem egyszerűen csak sietett.

Az éppen fejlesztés alatt álló F1-es autó tesztelésére hívták Maranellóba, és mindenkinek leesett az álla, amikor Villeneuve két és fél órával később megjelent a 308-asával. Egy másik alkalommal csapattársa, Didier Pironi társaságában a Modena és Milánó közti 180 kilométeres távot tette meg 45 perc alatt az autópályán.

1982-ben, Villeneuve tragikus halála után a 308 GTS még évekig a Ferrarinál maradt, majd 1984-ben eladták egy modenai gyűjtőnek. 2010-ben került jelenlegi tulajdonosához Dániába, aki két évvel később a maranellói gyári múzeum kiállítására is kölcsönadta.

Még csak 37 ezer kilométer van benne, de micsoda 37 ezer kilométer lehetett az!

Májusban az RM Sotheby’s monacói aukciójára kerül a nem mindennapi 308 GTS, és szinte biztos, hogy egy ilyen korú típus 60 ezer eurós, azaz 18,5 millió forintos értékénél többet adnak majd érte.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

830 lóerővel igazi izomautó a Shelby Super Snake

További cikkeink a témában