Ha feljebb lépnél, és van miből, de nem kérsz a prémiummárkákkal járó hátrányokból, akkor a Vignale modelleket neked találta ki a Ford. Kipróbáltuk a márka két új crossoverét.

Az ember életében eljön az a pillanat, amikor megengedheti magának, hogy jobbat és drágábbat vegyen. Ez az igény hívta életre a Fordnál a Vignale modelleket. A név a legjobban extrázott kiviteleket jelöli, de a Vignale több, mint egy felszereltségi szint, más is jár vele, amire mindjárt visszatérünk. A Ford nagyobb autóinak jelentős része az eddigi leggazdagabb Titanium változatban kelt el, és még így is akadt, akinek ez nem volt elég. Nekik lesz érdemes körülnézni az egyre több helyen nyíló Ford Store szalonokban.

Amikor elértél oda a ranglétrán, hogy nagyobb összeget fordíthatsz céges autóra, de a bankszámláddal együtt a családod is bővült, akkor már lehet, hogy nem elég egy Mondeo. Hétszemélyes autót nézel, ami vagy unalmas dobozforma kisbusz, vagy nagyobbfajta terepjáró lehet. Az előbbiből nem kérsz, az utóbbit meg a céges policy nem engedi. Ezért is olyan sikeres az S-Max, ami sportosan vezethető, mint egy Mondeo, elég jól felszerelhető, és közben még hétszemélyes is. Ilyet a prémiummárkák között nem találsz.

De még ha lenne is lehetőséged terepjárót venni, akkor sem biztos, hogy a prémiummárkák közt nézegetnél. Például azért, mert nem kérsz abból a negatív imázsból, ami egy propelleres, csillagos vagy négykarikás autóval jár. A beosztottaid vagy az ügyfeleid felé sem akarod mutogatni, hogy van mit a tejbe aprítanod.

A Mondeo és az S-Max már eddig is kapható volt Vignale kivitelben, és mostantól a Ford két szabadidő-terepjárója, a Kuga és az Edge is elérhetővé vált vele. A Kuga éppen most újult meg, más fényszórókat és hűtőmaszkot kapott, így már nem a Focusra, hanem a nagyobb Fordokra hasonlít, ami mindenképpen az előnyére vált. Az Edge pedig nekünk, európaiaknak új, egyébként Amerikából érkezett, amit már a méretei is elárulnak. 4,8 méter hosszú és közel két méter széles: ezzel bármilyen prémium-terepjáró mellé nyugodtan odaparkolhatsz.

A Vignale kivitel sok apróságban és néhány igazán lényeges dologban is különbözik a többi változattól. Már a külsőn is érzed, hogy ez egy elegáns kiadás: új a hatszögletű hűtőmaszk, ami maga is sok apró hatszögletű mintából áll, de a kerekek és a fényezés is egyedi. A gyöngyházfehér mellett, ami mindkét autónak jól áll, az Edge egy barnás ametiszt, a Kuga pedig egy rozé árnyalatot tud felmutatni. A kerekek még a Kuga esetén is 18 colosak, az Edge pedig már polírozott 20 colos felniket kap, amik jól illenek az amerikaias stílusú autóhoz.

A minősége ellen nem lehet kifogásod, főleg azért, mert a Ford a Vignale kiviteleket még gondosabban rakja össze. Elég annyit mondani, hogy a festés előtt strucctollal is portalanítják a karosszériát, a gyártás végén pedig még két órán át polírozzák a fényezést. Mindent alaposan átnéznek, hogy ne legyen minőségi kifogásod.

Nem panaszkodhatsz a felszereltségre sem, a Vignale kivitelekben minden benne van, amit a Ford ma kínál. Kamerák elöl, hátul, táblafelismerő, holttérfigyelő, parkolási asszisztens, sávtartó és távolságtartó rendszerek mind elérhetők. De az igazi újdonság a SYNC3 infotainment. Felejts el mindent, amit az elődjéről, a SYNC2-ről hallottál, mert ez egy vadonatúj rendszer, és sokkal jobban sikerült nála. A 8 colos érintőképernyőt úgy kezelheted, mint egy táblagépet, a rendszer fürgén működik, és rengeteg funkciója van. Apple CarPlay és Android Auto segítségével tükrözheted a mobiltelefonod tartalmát, és onnantól mindent könnyen elérsz a telefonodon az autóból is.

A Ford csak a legjobb motorjait szereli a Vignale modellekbe. A Kugát két motorral is próbáltuk, ezek egyike az 1,5 literes benzines. Kicsinek tűnik, de turbóval 182 lóerőt tud, ami már mindenre elég. Mégis jobban illik hozzá a 2 literes dízel, ami szintén 180 lóerős, ám itt nem kell várnod a visszakapcsolás után arra, hogy történjen is valami. Nem pörgeti feleslegesen a motort, nincs is szükség rá, hiszen a benzines 240-ével szemben a dízel 400 newtonmétert állít csatasorba, és nyomatékból megold mindent.


Ha egy kicsit többet költhetsz, akkor az Edge Vignale még jobb választás. Nem csak a belevalóbb formája miatt, hanem azért is, mert ezt vezetni is jobb. A 2 literes dízel ebben már biturbó, ami számokra lefordítva 210 lóerőt és 450 Nm-t jelent. Nincs más dolgod, mint nyomni a gázt, az Edge pedig rendületlenül tör előre, legyen bármilyen út is alatta. Összkerékhajtása kanyargós úton vagy laza talajon is jól jön, a méretes Ford valósággal falja az utat. Masszív, mint egy tank, pedig egyáltalán nem tolakodó a megjelenése.

A zajára pedig egy rossz szavad sem lehet, mert a Vignale ezen a téren is plusz törődést kapott. Az ablakok zajszigetelő üvegből készültek, de ennél is hatásosabb módszer az aktív zajkioltó technológia. Ez a luxusautókból ismert rendszer a menet közben fárasztó zajokkal ellentétes frekvenciájú hangokat bocsát ki a hangszórókból, így semlegesítve a monoton zúgást, ami a legnagyobb ellenséged lehet a hosszú utakon.

Honnan az olaszos hangzású név? Alfredo Vignale torinói karosszériaépítő mester volt, ez a múlt század egyik letűnt szakmája. A huszadik század közepéig az igazán gazdagok csakis egyedi építésű autóval jártak. Nem a gyárból rendelték a kocsit, hanem azokból a manufaktúrákból, ahol a különleges igényeik alapján, fáradságos munkával, nagy precizitással, kézzel készítettek egyedi karosszériát autójukhoz.

Amikor úgy érzed, hogy elérkeztél a csúcsra, akkor egy Kuga, de még inkább egy Edge Vignale a neked való autó lehet. Nem minden Ford-kereskedésben kapni, csak az új Ford Store szalonokban, ahol nemcsak hozzá illő bőrtáskák közül válogathatsz, de kivételes elbánást is kapsz az autód mellé. Tudják, hogy az időd drága, ezért nem kell többet azzal törődnöd, hogy az éves szervizre vidd az autód, elviszik helyetted, és a mosás is ingyen van, amíg csak megvan az autód. Ilyen szolgáltatással pedig azt sejtjük, hogy sokáig meg is fogod tartani.

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon