Lehet gondolkodni azon, hogy az elektromos autók, vagy az elektromos autók töltésére szolgáló töltőpontok terjednek-e gyorsabban, de az biztos, hogy csak úgy könyvelhetünk el nagy előrelépést a villanyautózás terén, ha valahol gondolnak egy nagyot, és belevágnak egy hatalmas projektbe. Most a töltőkön a sor, és az E.ON egy elég meggyőző tervet tett le az asztalra.

Bejelentették ugyanis, hogy 2020-ra mintegy 10 ezer elektromosautó-gyorstöltőt telepítenek Európában. De ne a most ismert gyorstöltőkre gondolj, hiszen ezeknek a teljesítménye kezdetben is 150 kilowatt lesz, ami jóval több a jelenlegi gyorstöltők legfeljebb 50 kilowattjánál. Még nincs is olyan autó, ami képes lenne felvenni ezt a töltést, elsőnek a Porsche ígérte, hogy már dolgozik rajta. A töltőállomásokat pedig úgy alakítják ki, hogy később akár 350 kilowattosra is alakíthatók legyenek.

Képzeld el, hogy ha a nem is olyan távoli jövőben egy ilyen gyorstöltőre csatlakozol majd, akkor olyan kompakt elektromos autót, mint a Nissan Leaf, 7-8 perc alatt tudnál szinte teljesen feltölteni.

A bejelentéshez pedig elég látványos videót is összedobott az E.ON, amihez a legkülönlegesebb amerikai elektromos járműveket gyűjtötték össze, és ezekre is érdemes vetned egy pillantást.

Például itt van mindjárt a világ első lítiumion akkumulátorról táplált elektromos hajtású sportmotorja,

amivel több világrekordot is döntöttek. A Pikes Peak-i hegyi felfutón 20 másodperccel hamarabb értek célba, mint a leggyorsabb benzines motorok, a sóstómederben végzett sebességteszten pedig 340 km/órát értek el vele! Ráadásul a furgon, amivel szállítják, napenergiával képes teljesen feltölteni a csúcsmotort.

Nem kevésbé látványos az a sportkocsi sem, ami egy 1967-es AC Cobra replikája, de a motorházfedele alatt nem egy V8-as dohog,

hanem akkumulátorokat találsz, amelyek 160 kilométeres hatótávot tesznek lehetővé. Oké, nem ezzel fogod átszelni a kontinenst, de az elektromotorja 510 lóerős teljesítményre képes, úgyhogy a lámpától indulva a hangja nem is idézi az eredetit, de a gyorsulása mindenképpen: 3 másodperc alatt van százon.

Még izmosabb az a prototípus, ami a Raesr Tachyon Speed nevet kapta.

A készítői eleve a legkülönlegesebb elektromos hajtású sportkocsinak szánták, hiszen már ebben a kategóriában is van jó néhány versenyző. Azért, hogy még egyedibb legyen, a két ülést egymás mögött, tandemben építették be, mint egy vadászgépben. A gyorsulása is arra emlékeztethet, a teljesítménye ugyanis 1200 lóerő.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés