Május elején tartották a világ egyik legnagyobb Volkswagen Bogár-találkozóját Hannoverben, ahol a bogárhátú kisautó egészen különleges változatai is felvonultak. Audi V8-motoros átépítés, műanyag karosszériás GT és kisfurgon is akadt köztük.

Az autós márkatalálkozókban az a legjobb, hogy az adott típus gyönyörű állapotú példányai mellett olyan ritkaságok is felbukkannak, amelyekről korábban talán még nem is hallottál. Az idei hannoveri Volkswagen Bogár-találkozóra például háromezer veterán autó érkezett, ami között lehetett találni egy-két érdekességet.

1964 és 1974 között összesen 6400 példány készült a német posta számára tervezett Type 147-ből, de már csak kétszáz maradt fenn, a németeknél 30-40 darabot őriznek. Rainer Waibel is tartott a garázsában egy példányt, ami egy tűzben csaknem megsemmisült, de úgy döntött, így is elhozza, és amint tudja, felújítja.

A Volkswagen kedvelt alapja az átépítéseknek, és néha egészen észbontó alkotások születnek. Daniel Szyra mexikói gyártású Bogara például egyáltalán nem úgy néz ki, mint ahogyan elhagyta a gyártósort,

Kisebb sorozatban gyártott egyedi autók alapját is gyakran adta a Bogár.

A szuperautónak kinéző Martaré GT is a bogárhátára épül, a műanyag karosszériás farmotoros sportkocsit a hollandiai Amstelben gyártották, évente egy darab készült el. Összesen csak nyolc létezik belőle, a céget egy tűz vitte csődbe, a három fennmaradt darab egyikét látod a képen.

A szériamodellek közt is bőven volt néznivaló, például az 1960-ban gyártott exportmodell, ami csak néhány hónapig volt elérhető ebben a ragyogó világoskék színben, és már harminc éve őrzi a gazdája, vagy az otthonosan berendezett 1963-as T1 Camper, amivel Dániából érkeztek.

A hétvégén egyébként a hazai bogarasok is találkoznak, a hagyományos Tavaszi rajzást a mogyoródi autósmoziban tartják május 11-én 16 órától.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon