Jól hangzó név a Continental a Lincoln kínálatában, és a tizedik generációjával végre magára talált az amerikai márka luxusautója. A típus nyolcvanadik évfordulójára pedig még különlegesebbé tették azzal, hogy hátrafelé nyíló hátsó ajtókkal látták el.

1939-ben jelent meg a Continental első generációja a Lincolnnál, és a típus az évtizedek során legendává nőtte ki magát. A hatvanas-hetvenes években ez volt a márka egyetlen modellje, az amerikai luxusautó egyik mintapéldája, és az ekkor gyártott negyedik generáció az, ami a szemed előtt van, ha meghallod a nevét, ilyenben lőtték le Kennedy elnököt is.

Több amerikai márka megszűnt azóta, de a Lincoln még kitart, mint a Ford luxusmárkája, és másfél évtizedes szünet után újra van Continental is a kínálatában. A legújabb, tizedik generációs modell dizájnját nagyon eltalálták, és a stílusos luxusautót most még különlegesebbé tették.

2019-ben lesz nyolcvan éve, hogy megjelent a Continental, ennek állít emléket ez a különkiadás.

Az 80th Anniversary Edition még tovább megy a luxusban azzal, hogy 15 centivel megnyújtották, ezzel a tengelytávja 3,15 méteresre nőtt.

A legérdekesebb azonban a hátrafelé nyíló hátsó ajtó, amivel a régi idők luxusautóit idézi fel a Lincoln.

Az elsőkhöz hasonlóan 90 fokos szögben ki lehet tárni, ezzel minden eddiginél könnyebb lett beszállni a fedélzetre.

A bőséges lábtér mellett a hátul ülők kényelmét szolgálják a kihajtható asztalkák, a táblagép-tartók és a vezeték nélküli mobiltöltő is.

A Lincoln csak egyféle, 3 literes biturbó V6-os motorral kínálja, ami 400 lóerőre és 542 Nm nyomatékra képes. Az első körben csak 80 példányt építenek belőle, az elsőket jövő nyáron lehet átvenni a Lincoln új büszkeségéből.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Szokatlan végeredmény született a Kínai Nagydíj sprintkvalifikációján

További cikkeink a témában