Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Ha izgalmas dolgokra vágysz, ahhoz kicsit lejjebb kell görgetned a cikkben. A Honda CR-V nem azért jó autó, mert az érzelmeidet manipulálva akar olyan döntést kicsikarni belőled, amit csakúgy nem tennél meg.

Ennél unalmasabb autó márpedig nincs.

Jogosan veted fel, hogy a Honda CR-V egyáltalán nem akar elcsábítani téged, és ez pedig nincs így jól. Csakhogy van itt a közvetlen közelemben egy kolléga, aki egy telitalálatos lottónyereményből nem mást venne, mint egy Kia Cee’d-et. Ő tökéletes alany arra, hogy CR-V-t vegyen a Kia Cee’d után. Aztán már nem is ülne át másba. A Honda CR-V-vásárlók márkahűek, nem szívesen váltanak, és roppantmód elégedettek az autójukkal. Ezért van nehéz helyzetben a Honda, amikor egyik generációról a másikra nem szaladhat túl messzire dizájnváltásban.

És ez a CR-V egyáltalán mit jelent?

A CR-V mostanra már biztosan nem jelent semmit, de arra sincsenek hivatalos infók, hogy bármit is jelentett akkor, amikor (1995-ben) először kitalálták. Van olyan értelmezés, hogy a Civic Recreational Vehicle a leírás alapja, aminek az lenne az értelme, hogy az első CR-V még javában a Civic műszaki alapjaira épült, de hívják Comfortable Runabout Vehicle-nek vagy Compact Recreational Vehicle-nek is. Egy a lényeg, a CR-V ízig-vérig SUV, vagyis szabadidő-autó, vagyis hobbiterepjáró. Nem egy Land Rover, de ebben a kivitelben összkerékhajtás például van. De olyan is létezik, ahol csak az első kerekek hajtottak.

Ez most komoly, van belőle elsőkerék-hajtású?

Bizony van, és nem is rossz! A szakmai fogadtatása elsőrangú volt a 120 lóerős dízelmotorral érkező kétkerék-hajtású CR-V-nek, a német tulajok pedig rendre posztolnak 5 liter alatti fogyasztási adatokat a spritmonitor.de-re. Ezt sem gondoltad volna, mi?

Oké, de azt ne mondd, hogy az 1,6-os dízel tényleg elég ebbe az autóba?

Márpedig ez is simán igaz. Tény, hogy a mi tesztautónk 1,6-os 160 lóerős és összkerékhajtású, de vállaljuk, ez az autó teljesen rendben van ezzel a motorral. A korábbi 2,2 literes dízel a Hondánál egyszerűen már nem volt elég korszerű, abból a legcsúcsabb verzióban 150 lóerőnél nem volt több, ehhez képest a 160 lóerő (igaz, dupla turbóval) nagyon rendben van. 202 km/h végsebességet és 9,6 másodperces gyorsulást tud, 6-7 literes fogyasztás mellett. Szerintünk ez jóval több annál, hogy egy laza “elmegy” legyintéssel elintézd.

Benzines, hibrid nincs belőle?

Benzines van. Hibrid nincs. Azt mondják, a következő generáció méretében is nőni fog, lesz benne harmadik üléssor és hibrid verzió is készül majd. De addig még várni kell legalább egy évet. Értem, ne szaladjunk ennyire előre. Most az van, ha nem tetszik az 1,6-os dízel, akkor a 2,0 literes 155 lóerős a te választásod. Kézi vagy automata váltóval, ezt lehet szeretni.

És esetleg még valami?

A legjobb, amit még nem is mondtunk a CR-V-ről, a döbbenetes helykínálata. A csomagtartó méretén lehet a legjobban érzékelni, ez ugyanis közel 600 (!!!) literes. És mindezt úgy, hogy az autó pont olyan hosszú, mint egy Škoda Octavia. Közben pedig kényelmesen elférsz. Ha nem ültél még amerikai autóban, akkor is az fog eszedbe jutni a Honda CR-V belsejéről, hogy ezek a plüsshuzatú kényelmesen süppedős ülések egészen biztosan az amerikai piacnak szólnak. És nem is jársz messze a megoldástól. A legtöbb CR-V-t az USA szívja fel, ott ez az autó vezeti a középkategóriás terepjárók eladási ranglistáját már évek óta. És rendszeres benne van a top10 legnépszerűbb autók listájában is - ez is még amerikai adat persze, nem magyar. Pedig a CR-V tulajdonképpen nem drága autó, 6,7 milliótól bármikor megveheted.

És mi van azzal a képpel Emiről, amivel berántottál ebbe a cikkbe?

Parancsolj! (tudjuk, túl vékony)

Summer 16

A photo posted by Emily Ratajkowski (@emrata) on

Player Autószalon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.