Casper néven mutatta be a legkisebb szabadidő-autóját a Hyundai. Az európai piacon szinte biztosan nem lesz kapható, pedig színesíthetné nálunk is az utcaképet ez a vidám apróság.

Szabadidő-autója már most is szép számmal van a Hyundainak, a Kona, Tucson és Santa Fe mellé megérkezett a Bayon. Európán kívül ennél kisebb és nagyobb SUV-jei is vannak a koreai márkának, és most bemutatták az összes közül a legapróbbat. A Casper éppen olyan vidám stílusú lett, amilyet ebben a kategóriában elvárunk.

A 3,6 méter hosszú Casper stílusa egyszerre modern és retró, a kockaforma karosszériája tele van érdekes részletekkel.

Az osztott fényszórók a nagy kerek lámpákkal bájos arcot adnak neki, jópofák a domborított kerékjáratok és a hátsó szélvédő aljába rejtett hátsó lámpák is. Még a felniket és a színeket is nagyon eltalálták a dizájnerek.

Mivel egy miniautóról van szó, a Casper technikája egyszerű: egyliteres, háromhengeres benzinmotor hajtja az első kerekeket, alapból 74 lóerővel, a turbós változatban 100 lóerővel, felárért ötfokozatú automata váltóval is.

Összkerékhajtás nem elérhető, de nincs is rá szükség, a Casper terepe a városi forgalom, ahol jól jön az apró mérete.

A Hyundai egyelőre csak a koreai és az indiai piacon tervezi a Casper bevezetését, az európai forgalmazásra valószínűleg később sem kerül sor. Pedig szívesen vennénk egy ilyen dizájnos mini SUV-t, ami nálunk a szintén érdekes Suzuki Ignis konkurense lehetne, és a hírek szerint a Toyota Aygo utódja is hasonló crossover lesz:

Rendesen kipattintotta magát a legapróbb Toyota

Sokkal jobban néz ki ez az Aygo.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

További cikkeink a témában