Felejtsd el, amit az Elantra névről eszedbe jutó autóról gondolsz, a Hyundai ma már sokkal izgalmasabb modellt gyárt ezen a néven. Nálunk áramvonalas lépcsőshátúként kapható, az Egyesült Államokban pedig itt az ötajtós Elantra GT, ami tulajdonképpen az európai i30-cal egyezik meg. De van két lényeges különbsége.

Már régen nem azokat a felejthető autókat gyártja a Hyundai, mint a kilencvenes évek közepén, bár az Elantra név azóta kíséri a koreai márkát. Nálunk ezen a néven ma már egy egészen áramvonalas lépcsőshátút kínálnak, míg az ötajtós kompakt modell neve jó ideje i30. Most az Egyesült Államokban is bemutatták a legutóbbi generációt, ott még az ötajtósnak is Elantra GT a neve.

A formája alig tér el a nálunk kaphatótól, csak a lámpákat igazították a tengerentúli szabványhoz, de van egy lényeges különbség. Ahol nem kötelező az első rendszám, ott máris jobban kiadja a méretes első hűtőmaszk, amit az amerikai kivitelről készült fotókon nem tesz tönkre a fémtábla. Az Elantra GT egészen komoly, szinte már prémium külsőt kap tőle.

Belül is sportosabb egy kicsit az Elantra GT, mint az európai i30, például a kormánykerékre, a középkonzolra és az ülésekre piros díszítés került. De a kínálat is csak izmosabb motorokból áll. Benzinest nálunk 1 literes, 120 lóerős háromhengerest vagy 1,4-es, 140 lóerős négyhengerest választhatsz, és bár mindkettő jónak ígérkezik, de Amerika ezzel nem lenne elégedett.

Az USA-ban ezért a belépőmotor 2 literes, négyhengeres szívómotor, 162 lóerővel és 150 Nm nyomatékkal. Ez azért már elég szépen viheti a Hyundait, és akinek nem elég, választhatja az 1,6-os turbóst 200 lóerővel és 264 Nm-rel. De nálunk sem az 1,4-es lesz a legerősebb, a Hyundai már dolgozik az i30 sportváltozatán, az izgalmas változatot a Nürburgringen tesztelik éppen.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon