Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Gőzerővel folyik a munka az Audinál, hiszen idén is a győzelem a cél Le Mans-ban, és bár a legnagyobb rivális, a Peugeot kiesett a képből, kaptak helyette egy hibrid Toyotát. Az Audi a tavalyi R18 két továbbfejlesztett változatát, az Ultrát, valamint két hibrid e-tron R18-at küld csatába, a GT3-as R8 LMS Ultrák mellett. Egy kis esőtől nem áll le a tesztelés, helyette leszabályzásig pörgetve csúszkálnak a pályán...

Az Audi 2009 óta forgalmazza a 445 ezer dolláros R8 versenyautóját, ám az idei szezonra sokat fejlesztettek rajta a vásárlók visszajelzései alapján. Az 5,2-es V10 még mindig 570 lóerőt teljesít, de új a katalizátor és a kipufogórendszer is, ami sokat javít a motor karakterisztikáján. A korábban előre szerelt hűtőket hátrébb hozták és megnövelték, új váltót használnak nagyobb olajhűtővel, az ajtók pedig karbonból készültek. Teljesen új az aerocsomag, a biztonság kedvéért pedig még több energianyelő habot alkalmaznak az építés során. Az már most biztos, hogy a nézők csak nyertek az új kipufogóval, az R8 LMS Ultra hangja ugyanis kirobbantja a fagyit a tölcsérből:

Az Audi a tavalyi győzelem ellenére a háromból két autót elveszített, meglehetősen brutális balesetekben, így nem csoda, hogy az R18 V6 TDI fejlesztésénél főleg a biztonságra fókuszálnak. A két normál R18 nagyjából ugyanúgy néz ki, mint a tavalyi modell, ám jelentős súlycsökkentésen esett át, mivel a platformnak el kellett bírnia a hibrid rendszer miatti súlytöbbletet. Mellettük két R18 e-tron indul majd, eltérő karosszériával.

Az elektromos rendszer akár 500 kW energiát is képes tárolni, és a megszokottal ellentétben nem az előzésekkor jelent extra segítséget, hanem 120 km/h fölött folyamatosan, az első kereket hajtva. Ilyenkor összkerékhajtásúvá válik az R18, mely az első ilyen próbálkozás a technológia betiltásának megszüntetése óta.  Bár a franciák némi gúnnyal a Toyotát rajták az idei plakát élére, a japánok a múlt héten törték össze egyetlen működő prototípusokat, így az esőben csúszkáló Audinak semmi oka a kapkodásra.

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.