Tsz-busz volt, múzeumi darab lesz.

A 300-as után újabb Ikarusszal bővült a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum:

Az Ikarus 311-es egy 36 személyes, Csepel D-414 dízelmotorral szerelt autóbusz, mely elsősorban Magyarország helyközi és távolsági forgalmában töltött be meghatározó szerepet. Az 1951-től gyártott első önhordó Ikarus, a 30-as utódtípusa volt, a hazai közlekedési vállalatok 1963-tól 1972-ig mintegy 1607 darabot szereztek be. Az Ikarus-gyár legendás exportsikereit is ezzel a típussal alapozta meg: közel 900 darabot értékesítettek az NDK számára, és mintegy 400 darabot Bulgáriába.

A 311-es típusú buszok a hetvenes évek végéig közlekedtek a hazai közforgalomban, ezt követően elsősorban szerződéses járatokon és tartalékként üzemeltették őket. A típuscsaládból (Ikarus 31, 311) 1956 és 1972 között mintegy 6515 darabot értékesítettek.

A múzeum által most megvásárolt Ikarus 311.24 típusú autóbusz 1971-ben készült, 1982-es kivonásáig egyetlen tulajdonosa volt: tsz-buszként munkásokat szállított, később méhészbuszként használták, ennek köszönhetően maradhatott fent. 2013-ban teljes körűen felújították: visszanyerte eredeti vaj-drapp fényezését és a gyártáskori állapotnak megfelelő belterét, megújult a vázszerkezete, és felújították a motorját is. Azóta a busz eseti jelleggel közlekedett, jellemzően kiállításokon, nosztalgiajáratokon mutatták be.

A múzeum célja, hogy a járműről még hiányzó eredeti elemeket a közeljövőben pótolja, és a formatervezés szempontjából kiemelkedően szép típust a nagyközönség számára bemutassa.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon