Csak az idő tudja eldönteni, hogy melyik autó formája válik legendássá, de néhány modellből már a bemutatása idején klasszikus lesz. Ilyen az E39-es 5-ös sorozat is, aminek a formáját egy japán dizájner tervezte.

Régebben talán kevesebbet foglalkoztak azzal, hogy ki tervezte a BMW típusait, hiszen egyformán jól néztek ki, de aztán jött egy Chris Bangle nevű dizájner, aki fenekestül felforgatott mindent a német márka háza táján. Sokan ma is az utolsó legszebb BMW-knek tartják azokat a típusokat, amelyeket a kilencvenes évek elején Joji Nagashima (ejtsd Dzsodzsi Nagasima) tervezett.

1955-ben született Tokióban, 1980-ban végzett mesterképzésen Detroitban. A nyolcvanas években az Opelnél és a Renault-nál is dolgozott, végül 1988-ban kötött ki a BMW-nél, ahol azóta is alkot. Az első nagy munkája a Z3 megrajzolása volt, amivel 1992-ben készült el, a gyártás 1995-ben indult. A James Bond-filmmel ismertté tett roadster mára a BMW egyik klasszikusává vált.

A siker titka az lehet, hogy Nagasima a lehető legjobban igyekezett megőrizni a BMW jellegzetes stíluselemeit, miközben finoman modernizálta is a formát, ami hozzájárult a kiváló aerodinamikához – a szedán Cw értéke 0,28.

Az E39 fejlesztése már 1989-ben megkezdődött, Nagasima terveit pedig 1992 júniusában fogadták el.

ezért így került gyártásba 1995-ben. Bangle nevét ezért csak a következő, 2003-ban kihozott E60-as 5-össel emlegetik egy lapon, amit a felügyelete alatt egyébként Davide Arcangeli tervezett.

Nagasima későbbi munkái közé tartozik a 2004-ben bemutatott E90-es 3-as sorozat, mostanában pedig a BMW tanulmányautóin dolgozik. A keze nyomát viseli a BMW jövőjét megmutató Vision Next 100 Concept, ami nem biztos, hogy elnyerte a tetszésed, de afelől nem lehet kétségünk, hogy a legendás E9-es vonalait felelevenítő 3.0 CSL Hommage Concept a mestermunkái közé tartozik.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon