Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Ha azt hitted, hogy a Hummer végleg lehúzta a rolót, akkor igazad is van, meg nem is. A General Motorshoz tartozó márka ugyan már hét éve bedobta a törölközőt, de az eredeti terepjáró, ami elindította a Hummer divatját, köszöni szépen, jól van, és most újra kapható.

Az Öböl-háborúban a Sivatagi Vihar hadművelet és Arnold Schwarzenegger tette népszerűvé azt a katonai járművet, amit 1992-től civil változatban is gyártottak, ebből nőtte ki magát a Hummer brand. A General Motors alá tartozó márka később civilizáltabb és modernebb típusokat is bemutatott, de a mai napig a drabális H1 juthat eszedbe, ha a Hummer nevét hallod.

2006-ban a szigorodó emissziós normák és a mérsékelt kereslet miatt leállították az eredeti H1 gyártását, de csak a civil változatét, hiszen a katonai jármű szállítója, az AM General a mai napig kínál alkatrészeket hozzá. Ez teszi lehetővé azt, hogy a VLF Automotive nevű cég a részegységekből kívánságra ismét legyártsa a Hummer eredetijét.

Hát, nem sokat változott 1992 óta.

A VLF neve talán nem ismerős, de elég, ha azt mondjuk, hogy a GM korábbi vezére, Bob Lutz alapította, és a Karmáról ismert Henrik Fisker álmodja meg az autókat, amiket megépítenek. Itt születik újjá a Hummer is, amit akár 250 lóerős, 5 literes V8-as dízellel, akár az előző Corvette 430 lóerős, 6,2 literes V8-asával szerelnek.

Mivel a Hummer név még mindig a General Motorsé, ezért a terepjáró beceneve után Humvee C-sorozatnak keresztelték el a belül is komfortosabbra szabott modellt. Mégsem jut el hozzánk, de még a büszke amerikaiak sem feszíthetnek benne, a forgalomba helyezését nem engedi az ottani felügyelet. De Kínában mindent szabad, és mindent meg is vesznek, így ott lesz kapható a Hummer.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.