Az ötvenes évek legyőzhetetlen versenyautója volt a Jaguar D-Type, amiből végül kevesebbet gyártottak, mint amennyit eredetileg terveztek. Most pótolják az elmaradást, és 25 darabot újra legyártanak a mesés veteránból.

1955-től sorozatban háromszor nyerte meg a Le Mans-i 24 órás versenyt a Jaguar D-Type, amiből eredetileg 100 darab építését tervezték, de végül csak 75-tel készültek el. Most újra elkezdik a gyártást a Jaguar speciális járműveket készítő műhelyében, hogy bepótolják az elmaradást. A régi-új D-Type első példányával már el is készültek.

Mindent az eredeti tervek szerint állítanak elő, és a vevők úgy rendelhetik meg az autót, mintha még mindig az ötvenes éveket írnánk. Lehetőségük van kétféle orrkiképzés közül választani, és az adott évjárat specifikációjának megfelelően 3,4 vagy 3,8 literes soros hathengeres motor kerül a D-Type áramvonalas karosszériája alá.

Nem árulták el, mennyibe fog kerülni, de a hírek szerint egymillió fonttal, azaz 350 millió forintnak megfelelő összeggel érdemes készülni az új D-Type vevőjének. Még így is jóval olcsóbb lesz, mint beszerezni egy eredetit, az 1956-os Le Mans-i verseny győztes példányát ugyanis rekordáron, 5,5 milliárd forintért adták el egy aukción 2016-ban.

Nem a mostani az első alkalom, hogy klasszikus típusait gyártja újra a Jaguar. 2014-ben fogtak bele az E-Type Lightweight szériájából hiányzó hat példány legyártásába, és egy éve egy másik versenyautóból, az XKSS-ből kezdtek hozzá kilenc példány elkészítéséhez. A műhelyből pedig akár eredeti Range Rover és elektromos Jaguar E-Type is kikerülhet.

Nézd meg mozgóképen is, és hallgasd meg, hogyan szól a D-Type:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon