A Gymkhana-széria a legújabb epizódjával visszatért a Subaruhoz, de a kormánykerék mögött már nem Ken Block ül, hanem régi barátja és egyben riválisa, Travis Pastrana, aki nagyon odatette magát a 862 lóerős STI-vel.

Ken Block nevéhez fűződik a Gymkhana-sorozat, aminek minden egyes részét milliók látták, és ami még egy évtized után sem vesztett a népszerűségéből.

A legújabb epizódban azonban már nem ő tekeri a kormánykereket, hanem régi cimborája, a rali- és motorversenyző Travis Pastrana, aki lehetőséget kapott rá, hogy elkészítse saját Gymkhana-videóját.

A sorozat visszatért a Subaruhoz, és a japán márka motorsport-részlege nem akármilyen WRX STI-t épített erre az alkalomra.

A gyári karosszériát teljesen lecsupaszították és bukócsővel látták el, a DRS-szerű állítható hátsó szárnnyal együtt a szénszálas elemekből álló aerodinamikát a Gymkhana történetében most először szélcsatornában tesztelték.

A 2,3 literes bokszermotor a Subaru ralikrossz-autójából származik, a teljesítményét 862 lóerőre növelték,

és mivel a kikönnyített STI csak 1190 kilogrammot nyom, képzelheted, hogyan megy. A Subaru ralis tapasztalatával a futóművet úgy méretezték, hogy nagy ugratások után is össze lehessen szedni az autót, és ha megnézed a videót, belátod, hogy erre nagy szükség volt.

Travis Pastrana a szülővárosát, a marylandi Annapolist autózza körbe a Subaruval, és a videóban van minden, amin ámulni lehet. Száguldás 240 km/órával országúton, páros drift a legújabb Subaru BRZ-vel, ugratás csatorna felett és háttal, hajók és repülők, azaz minden, amiért a Gymkhana szériát annak idején elkezdtük követni. Ha Travis marad, nem bánjuk.

Ez is érdekelhet:

Ken Block most Kína legveszélyesebb útját vette be

Szédítő még nézni is, amit csinál.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Modern és fenntartható az Italdesign tanulmányautója

További cikkeink a témában