A Mazda SUV kategóriájának leggyengébb motorja is megállja a helyét. Nem csak lejtmenetben.

A férfiakban, ha megtudják, hogy apává válnak, általában két folyamat indul meg. Az első az irracionális büszkeség érzése, ami áthatja a hétköznapjaikat, a második a vágy egy új autóra.

Néhányaknál ez utóbbi kerül az első helyre. Nekem nem kellett erőteljes mérkőzéseket vívnom idehaza, mivel nem kedvelem a nagytestű autókat, így apaként nem lett az első gondolatom, hogy kombira, esetleg SUV-ra váltsunk. A gyerekes haverjaimmal évekig vitatkoztam erről, hülyén venné ki magát, ha azt mondanám, megingott a hitem a logisztika tudományában, és ennyi év után kijelenteném: “jól van na, igazatok van, nem férünk el, a kisded titokban óriás, ő az, akinek plus size feladott pogyó kellene egy fapados barcelonai hétvégére”.

Egy családos vidéki hétvégére azért belekóstoltunk, milyen is egy Mazda CX-5. Nos, komfortos és biztonságos. A komfort alatt nem csak azt értem, hogy TÉNYLEG van benne hely (fél köbméteres a koffer), hogy a gyerekülés beapplikálásához szükségtelen hajlongni, hiszen kis túlzással mellmagasságban fűzögeted az övet, vagy azt, hogy nem kell Tetris-bajnoknak lenned, hogy elférjen minden (hangsúlyozom, én fakír vagyok, megelégedetten szoktam tekinteni a műre, amikor egy kis autóba belepasszírozok bármiből bármennyit), hanem azt, hogy magabiztosan fut az autópályán, és ami a legfontosabb, nem hozza zavarba az útburkolat folytonosságának teljes hiánya. Ez azért fontos, mert a napsütötte Salgótarján és környéke volt az úti cél, ahol várnak rád kihívások, ha egy leültetett géppel akarsz végig krúzolni.

A somoskői vártól lefelé jövet érezhető volt a soros, kétliteres benzines vas döbbenetes erejű motorféke

A biztonság is több, mint fél tucat légzsák, plusz az ABS. Nem fukarkodtak a hárombetűsökkel, sávváltáskor vigyáz rád az RVM rendszer, a kipörgés ellen ott az ASR, parkoláskor mögéd néz az APS (meg persze a tolatókamera), az ESP stabilan tart menet közben, az EBD/EBV optimalizálja a fékerőt. Elalvás ellen meg ott az AUX és az USB. Mégis mi mást várhatnánk egy autótól? Kanyarkövető fényszórót? Esőszenzort? Visszagurulás-gátlót? Kilenc hangszórót? Fűthető ülést, netán középső kartámaszt és automatikusan sötétedő belső tükröt? Tempomatot? Mind pipa.

A Mazda mindig is szeretett a benzinmotorok skálájáról valami különlegeset kínálni. Eddig a Wankel-motor egyedüli szériagyártójaként, mostanában pedig a Skyactiv szériával, ami a felettébb magas kompresszióviszonyával tűnik ki a mezőnyből, így a jobb hatásfokra törekedve turbó nélkül is hozva a teljesítményt, az emissziós normákra is ügyelve. A Takumi alapárban kínálja azokat az extrákat, amiket eddig az Attraction felszereltségi csomagban kellett megvásárolnod.

Ha már a futómű nem is került olyan magasra, legalább a kerékjárati ívek kialakítása emel rajta egy optikai trükkel
Egy járdaszegélynél azért még nem kell siratni az olajteknőt

A CX-5 belső terének fekete komorságát, ugyanakkor nagyon igényes kialakítását megdobják kicsit a bőr és szálcsiszolt alu kombinációs betétjei. Felszereltségtől és a pénztárcánktól függően tovább emelhetjük az esztétikát akár fehér ülésekkel is az inkább nyugodt suhanásra termett autóban.

Az ülésfűtés kicsit lassan indul be más típusokhoz képest, de ez arra enged következtetni, hogy tartósabbak lesznek a fűtőszálak, mint a versenytársak autóiban

A váltó tűnt egyedül bizonytalannak időnként, a hármast két alkalommal is egyesnek gondolta, ami a városi forgalomban kellemetlen meglepetéseket tud okozni.

Ha nem szoktál elmélázni az urbánus forgalomban, akkor a holttér-figyelést is érdemes kikapcsolnod, mert ha csúcsforgalomban kiteszed az indexet, azonnal vészjóslón pittyeg, még akkor is, ha éppen gyorsítás közben vagy, és tudatosan szeretnéd a melletted lévőt előzni. A 160 lóerő megmozdítja az autót, ha helyzet van, de nem különösebben sportos élmény vele a haladás, ugyanakkor lomhának sem érzed.

Idegen bolygón is egész otthonosan mozog
Apa kocsit hajt
A SUV-kínálatból a Mazda egészen tűrhető formát tudhat a magáénak
Nagyjából ilyesmi a CX-5-nek ideális környezet
Nem emeli panaszra a száját, aki hátul foglal helyet
Az autópályák metronómja, a tempomat a legjobb helyről vezérelhető
+1: Zombitámadáskor ideális autó a család kimenekítésére

A nagyjából 9 millás árú autó azoknak készült, akik nem akarnak feltűnősködni, de fontos nekik a japán megbízhatóság, és hosszú távra szeretnének autót választani.

(Fotó: Tóth István)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés