A helyieket is meglepte a szigorú szabályzás, de már július elsejétől bevezetik.

Az 1997 előtt gyártott autók, illetve 1999 előtti motorok hétköznap nem mehetnek majd Párizs belsőbb részeibe. Ez a járműállomány körülbelül tizedét érinti, és noha a környezetvédelem fontos cél, a rendelet több szempontból támadható. A legtöbb régiautós ugyanis nem a veteránok szeretete miatt jár idősebb kocsival, hanem mert nincs pénze újabbra, tehát az intézkedés a szegényebbek sújtja, és a környezetszennyezést is nehéz évjárat szerint meghatározni: egy ’97-es kis benzines garantáltan kevésbé káros, mint egy pár évvel fiatalabb, nagy dízel.

Budapesten persze másképp mennek a dolgok: jelenleg úgy néz ki, hogy a dugódíj, ha egyszer bevezetik, éves tarifájú lesz, tehát az eredeti funkcióját – hogy csökkenjen a belváros forgalma és szennyezése – semennyire nem tölti majd be, viszont egy újabb fizetnivaló lesz az autósoknak.

(Fotó: Wikimedia)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ilyen MINI még nem volt, itt az elektromos Aceman

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés