A helyieket is meglepte a szigorú szabályzás, de már július elsejétől bevezetik.
Az 1997 előtt gyártott autók, illetve 1999 előtti motorok hétköznap nem mehetnek majd Párizs belsőbb részeibe. Ez a járműállomány körülbelül tizedét érinti, és noha a környezetvédelem fontos cél, a rendelet több szempontból támadható. A legtöbb régiautós ugyanis nem a veteránok szeretete miatt jár idősebb kocsival, hanem mert nincs pénze újabbra, tehát az intézkedés a szegényebbek sújtja, és a környezetszennyezést is nehéz évjárat szerint meghatározni: egy ’97-es kis benzines garantáltan kevésbé káros, mint egy pár évvel fiatalabb, nagy dízel.
Budapesten persze másképp mennek a dolgok: jelenleg úgy néz ki, hogy a dugódíj, ha egyszer bevezetik, éves tarifájú lesz, tehát az eredeti funkcióját – hogy csökkenjen a belváros forgalma és szennyezése – semennyire nem tölti majd be, viszont egy újabb fizetnivaló lesz az autósoknak.
(Fotó: Wikimedia)