Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Az Agera utódjával készült a genfi autószalonra a Koenigsegg, a Jesko pedig minden téren felülmúlja a korábbi modellt. 1600 lóerős V8-asával ez lehet a svéd márka utolsó elektromos hajtás nélküli modellje, ami akár sebességrekordot is dönthet.

Az Agera RS hivatalosan is sebességrekordot döntött, amikor elérte a 447 km/órát, és a genfi autószalonon leleplezett utódja, a Jesko ezt is felülmúlná. Christian von Koenigsegg szerint elméletileg lehetséges, hiszen az újdonság még jobb paraméterekkel rendelkezik az elődjénél, hogy a Bugatti Chiron vagy a Hennessey Venom F5 előtt döntsön rekordot.

Az 5 literes biturbó V8-as motorja az Agera RS-ből került át, de továbbfejlesztették,

új főtengelyt kapott, és két húszliteres szénszálas tartályt, ahonnan elektromos kompresszorok a turbókat látják el levegővel. A Jesko ezzel 1280 lóerőre képes, ha benzinnel tankolják, de bioetanollal már kereken 1600 lóerő a legnagyobb teljesítménye.

A Koenigsegg egy saját kilencfokozatú, többtárcsás szerkezetet alkotott, ahol nem kell szekvenciálisan kapcsolni a fokozatokat. A kormánykerék mögötti kar meghúzásával egy vagy több fokozatot is azonnal át lehet ugrani.

Az aerodinamikája elképesztő, amit a hatalmas, bumerángformájú hátsó szárny is sejtet. 250 km/óránál 800 kilogramm a leszorítóerő, és 1400 kilogramm is lehet a végsebességnél, de azt még nem árulták el, hogy mennyivel képes menni.

és minden eddiginél könnyebbek, csak 5,9 és 7,7 kilogrammot nyomnak. A motorháztető, az ajtók és a csomagtérfedél is teleszkóppal nyílik fel gombnyomásra, a keménytető kivehető, és a futóművét öt centivel meg lehet emelni a rámpáknál.

Az utastérbe szénszálas kagylóülések kerültek bőr vagy Alcantara kárpittal, nem hiányozhat az okostelefon-tükrözés, a felülnézeti képet adó kamera, a vezeték nélküli mobiltöltés és a 9 colos érintőképernyő sem.

A 4,61 méter hosszú és 2,03 méter széles Jesko alig 1,21 méter magas, az orrában 100, hátul 50 literes poggyásztér található, az egész autó üresen csak 1320 kilogrammot nyom.

a mostanra már a nyolcvanas éveiben járó Jesko von Koenigsegg a kezdetektől mindenben segítette a fiát, aki huszonévesen vágott bele, hogy valóra váltsa az álmát.

Ez is érdekelhet:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.