A 3-as sorozatból hagyományosan készít kombit is a BMW, és az új generáció leleplezése után nem sokkal itt a középkategóriás modell Touring kivitele. Az újdonság még sportosabb és még praktikusabb lett az elődjénél.

1987-ben mutattak be először kombit a 3-as sorozatból, és a Touring nemcsak hagyományt, de kategóriát is teremtett. A népszerűségét igazolja, hogy az eltelt évtizedek alatt több mint 1,7 milliót adtak el belőle, és a Touring egyre keresettebb, ugyanis ebből a számból félmilliót csak az előző generáció tett ki. A most bemutatott újdonság még ennél is sikeresebb lehet.

A limuzinhoz hasonlóan a 3-as Touring is nagyobb lett az elődjénél,

a hossza 8 centivel 4,71 méteresre, a tengelytávja 4 centivel 2,85 méteresre nőtt, két centivel szélesebb és eggyel magasabb is lett az elődjénél. 0,27-es légellenállási együtthatójával a karosszéria áramvonalasabb is a korábbinál, a dizájnját ezúttal is nagyon eltalálták.

Egy kombinál a legfontosabb adat mégis a csomagtér mérete, ez alapesetben 500 liter,

ami összességében ötliteres növekedést jelent, de a padló fölötti része már 32 literrel nagyobb lett, mint volt. A három részre osztott hátsó támlákat egy gombnyomásra ledöntve 1510 liter nyerhető, a rakodónyílás egyébként szélesebb lett, és a pereme is lejjebb került.

Az új 3-as Touring még praktikusabb lett, mint eddig valaha.

A csomagtérajtó szériában elektromos mozgatású, a padlója alatt elfér a raktérfedő roló, és ötletesek a csúszásgátló sínek, amelyek az ötödik ajtó lecsukása után emelkednek ki, hogy a helyén tartsák a csomagokat.

Az utastere éppen olyan igényes, mint a limuziné, a műszerfalat a 12,3 colos színes képernyős műszeregység és a 10,25 colos érintőképernyő uralja, amit gesztusokkal és hangvezérléssel is lehet kezelni az iDrive forgókapcsolója mellett.

Az új 3-as kombit vezetni legalább olyan jó lesz, mint a szedánt.

A karosszériája 25 százalékkal merevebb és 10 kilogrammal könnyebb lett, a súlypontja alacsonyra került, és a súlyelosztása a tökéletes 50-50 százalék az első és hátsó kerekeken. A kombit a széria aktív lengéscsillapítás tartja mindig biztosan az úton, de sportfutómű és sport differenciálmű is elérhető hozzá.

A motorkínálat a limuzinéhoz hasonló, a benzines választék kétliteres, négyhengeres motorokkal indul, a 184 lóerős 320i-vel és a 258 lóerős 330i-vel,

A dízelek sorát a 150 és 190 lóerős 318d és 320d, valamint a 265 lóerős 330d xDrive alkotja, az utóbbi itt is hathengeres, 2020-ban pedig plug-in hibrid is lesz belőle.

A kézi váltó már csak a két négyhengeres dízelhez jár, ezekhez opció, a többihez pedig széria a nyolcfokozatú automata, és a 3-as Touring is tele van vezetéssegítő rendszerekkel, amiket a limuzinból már ismerhetsz. A BMW legkeresettebb kombija a márka müncheni üzemében készül, és szeptember végéig kell már csak várnod rá.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon