Le Mans-i versenyautóként nem volt olyan sikeres a Porsche 910, mint várták tőle, de most olyan formában tér vissza, amire azonnal lecsapnánk, ha tehetnénk. 490 lóerős elektromos sportautóként támad fel a Porsche élethű replikája.

1966-ban mutatta be új versenyautóját a Porsche, ám a 910 nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a legjobb eredménye egy hatodik helyezés volt a pontversenyben. De a formája legalább olyan izgalmas volt, mint bármelyik Le Mans-i Porschének, amit egy német cég, az Evex is kihasznált.

A hetvenes években utcai használatra építettek replikát, ám végül összesen csak négy példány készült el.

De a sablonokat szerencsére megtartották, és most az osztrák Kreisellel együtt valami igazán izgalmasat alkottak. A Kreisel hagyományos autókat alakít át elektromosra, és akkor szereztek világhírnevet, amikor villanyhajtású G-osztályt készítettek Arnold Schwarzeneggernek. Most fogták az Evex 910-es replikáját, és tisztán elektromos hajtásúvá alakították.

Az eredeti Porsche 910-ben a 2 literes, hathengeres motor 200 lóerőt teljesített, a később beszerelt 2,2 literes nyolchengeres pedig 270 lóerős volt.

Ehhez képest óriási előrelépés, hogy a Kreisel Evex 910e elektromotorja 490 lóerős és 770 Nm leadására képes, amit kétfokozatú áttételen keresztül továbbít a hátsó kerekekhez.

Mivel egy elég kicsi, 4,11 méter hosszú, 1,68 méter széles és mindössze 98 centi magas sportautóról van szó, aminek üvegszálas karosszériája csővázra épül, még az akkumulátor ellenére is nagyon könnyű a 910e.

0-ról 100 km/órára 2,5 másodperc alatt gyorsul fel, és a váltónak köszönhetően akár 300 km/órás sebességgel is száguldhat.

53 kilowattórás akkumulátora nem olyan nagy, mint egy Tesláé, de gyorstöltéssel hamar feltölthető, és átlagos használat mellett akár 350 kilométert is meg lehet tenni vele.

A Kreisel szerint közúti használatra is alkalmas a 910e, és akár még praktikusnak is nevezhetnénk, ha nem kerülne egymillió euróba, ami azért már alaposan behatárolja a vevők körét.

Aki mindenáron ilyen Le Mans-i Porsche-replikával szeretne hasítani, akkor az Evex autóját is megveheti, hagyományos Porsche-benzinmotorral. Ebben az esetben a 3,2 literes, hathengeres bokszert szerelik az autóba, ami 300 lóerős teljesítményre képes. De még így is drágább a 910-replika, mint bármelyik új Porsche, hiszen 500 ezer euróba kerül.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Brutális elektromos pályagéppel rukkolt elő a Škoda

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés