1976 óta készül szinte változatlan formában a Niva, de ez nem jelenti azt, hogy ne lennének újabb változatai. A városi használatra szánt, divatos Urban után itt a terepjárásra még inkább felkészített Bronto kivitel.

Ha igazi terepjárót szeretnél, de nem költenél rá túl sokat, akkor még mindig jó megoldás a Lada 4x4 néven árult Niva, ami már nemcsak erdészeknek szánt alapkivitelben készül. Ott az Urban változat, amit modernebb műanyag lökhárítókkal, dögös könnyűfém felnivel, elektromos ablakemelővel és fűthető ülésekkel dobtak fel egy kicsit.

A városi kivitel mellé pedig megérkezett a Lada 4x4 terepesebb változata. A Bronto esetében is műanyagból készült a hűtőmaszk és a lökhárító, de sokkal harciasabb a kinézete. A könnyűfém kerekek itt sötét színűek, terepgumit szereltek rá, és fényezetlen tetősínek, sárvédő-szélesítések és küszöbök kerültek fel. A hasmagassága 24 centire nőtt.

Az állandó összkerékhajtással, felezővel és hátsó differenciálzárral a Lada terepjárója eddig is legyűrte az akadályokat, de most előre is zárható differenciál került, és csörlőt is lehet rendelni hozzá. Kényelmes is a Bronto, hiszen az utastér megkapja ugyanazokat az extrákat, mint az Urban esetében. A legvagányabb gyári Niva Oroszországban már kapható.

A régi Niva jobban tetszett? Nézd meg a Lada terepjárójának történetét felelevenítő cikkünket korabeli képekkel:

40 éve készül a Lada Niva

Már negyven éve gyártják szinte változatlan formában. Ünnepelj rengeteg korabeli fotóval!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Így néz ki minden F1-es pilóta rémálma, amikor az élről rossz garázshoz hajt be kerékcserére

További cikkeink a témában