A Ferrarinál már a szezonnyitón egyértelműen kiderült, amit azért sejteni lehetett: nem Charles Leclerc az első számú pilóta.

Az Ferrari számára csúfos vereséggel végződő Ausztrál a maranellóiak csapatutasításba adták a végül ötödik helyen célba érő Charles Leclerc-nek, hogy nem előzheti meg csapattársát.

Az történt, hogy a fiatal pilóta a verseny hajrájában csapattársához képest jóval frissebb gumikon autózhatott Vettel mögött, ám amikor DRS-távolságba került, jött a parancs:

  • „Maradjak Sebastian mögött. Igen vagy nem?”
  • „Igen, és hagyj egy kis távolságot.”
  • „Ok.”

tami. on Twitter

Here is the team radio of @Charles_Leclerc asking if he should stay behind Vettel Charles: "Should I stay behind Sebastian? Yes or no?" "Yes and back off to have some margin" Charles: "Ok" #AusGP https://t.co/PNH8000UYn

Leclerc egyébként elfogadta ezt a döntést: „Meglett volna a sebességem, hogy Seb elé kerüljek. (...) Meg is kérdeztem, de tartanunk kellett a pozíciónkat. Már belátom, hogy a végén semmit sem nyertünk volna vele.”

Vettel a futam után elmondta, hogy a hajrában küszködött a gumik miatt, és esélye sem lett volna kivédekezni csapattársa támadását, ha nincs a csapatutasítás. A négyszeres világbajnok így is egy pazar előzés áldozatává vált, igaz, korábban és Max Verstappen jóvoltából:

Kevés akkora mattot kapott Vettel, mint Verstappentől Melbourne-ben

Ez a kissé agresszív, de pazar manőver dobogót is ért a hollandnak.

A csapatfőnők Mattia Binotto szerint nem lett volna értelme kockáztatni, ezért tartották meg a pozíciójukat.

A Ferrari megmagyarázta a csúfos vereségét

A Ferrari félelmetes volt a barcelonai teszteken, viszont rögtön az első versenyhétvégén óriási pofonba szaladt bele.

(Fotó: Scuderia Ferrari)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Piacot akar robbantani az új Audi Q6 e-tron

További cikkeink a témában