Az FIA elnöke, Jean Todt szerint azok után sem lehetne az alkohol reklámozását eltörölni a sportágból, hogy a napokban rengeteg kritikát kapott a jelenlegi helyzet.

Egy felmérés alapján, amit az European Alcohol Policy Allinace készített kiderül, hogy a rajongók átlagosan öt másodpercenként találkoznak alkoholmárkával. Egy nemzetközi fórumon Németországban Todt kifejtette az álláspontját, szerinte ezeknek a reklámoknak az eltörlése egyszerűen lehetetlen lenne, és annak ellenére, hogy az F1 a zéró tolerancia elvét támogatja, a nézőn múlik, hogy milyen jelentést lát bele a márkák feltűnésébe.

„Az alkoholmárkák reklámozása nem az FIA hatáskörébe tartozik, hanem minden egyes ország saját maga kell megoldja ezt a problémát. Teljesen ellene vagyok az ittas vezetésnek, de az országok kötelessége ezt betartatni. Egyszerűen nem lehet kitiltani az alkoholt, de megtaníthatod az embereket arra, hogy ittasan vezetni veszélyes dolog.”

Az italok népszerűsítése 2008-tól erősödött meg, amikor is a cigarettákat kitiltották a sportágból, és azóta is rengeteg felületet kap a Smirnoff, Kingfisher, Martini és a Johnnie Walker. Néhány országban, például Abu-Dzabiban vagy Bahreinben viszont a vallási okok miatt le kell szedni ezeket a matricákat az autókról. Az FIA és a Formula–1 menedzsment is promotálja a biztonságos vezetést, és az ittas embereket arra ösztönzik, hogy ilyenkor ne üljenek autóba. A mindenható Bernie Ecclestone saját maga is nevét adta egy kampányhoz, ami a rendkívül frappáns és bölcs „Gondolkozz, mielőtt vezetsz!” címet kapta.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon