A Lexus egyik legfontosabb modellje az NX, aminek most jelent meg a második generációja, és azért is érdekes, mert ez lesz a márka első plug-in hibrid autója.

A hibrid autók zászlóvivőjeként ismerjük a Lexust. A japán prémiummárka régóta kínál hibridet, és az európai választékban a csúcsmodelleket leszámítva ma már szinte csak azt találunk. Az egyre több riválisnál elérhető konnektorról tölthető hibridek azonban eddig hiányoztak a palettáról, ezt a most bemutatott új NX-szel pótolják.

Az NX a japán márka egyik legfontosabb modellje, 2014-ben jelent meg a népszerű RX kisebb testvéreként, és az eltelt idő alatt több mint 170 ezret adtak el belőle. A második generációja első pillantásra nem változott sokat, de

A Lexus hatalmas, orsó alakú hűtőmaszkja megvan rajta, akárcsak a jellegzetes fényszórók és visszapillantó tükrök, de hátul a legújabb divat szerint fénycsíkkal kötötték össze a lámpákat, és betűvel írják ki a márkanevet.

A 2,69 méteres tengelytáv három centivel bővült, és a belső teret is tágasabbnak ígérik. A nagyobb akkumulátor azonban nem befolyásolja a csomagtér méretét, minden változatban ugyanakkora.

az utóbbinál a hátsó kerekekhez is kerül egy elektromotor. A kombinált teljesítmény mindkét esetben 242 lóerő, amivel 7,7 másodperc alatt gyorsul százra, és 200 km/óránál korlátozott a végsebessége.

Az igazi újdonság az NX 450h+, ami a Lexus első konnektorról tölthető hibrid modellje lesz.

A Toyota RAV4-ből ismerős technika a 2,5 literes benzinmotorból és több elektromotorból áll, az összkerékhajtású modell kombinált teljesítménye 306 lóerő, amivel 6 másodperc is elég ahhoz, hogy százra gyorsuljon, és a végsebességét ennek is 200-nál limitálják.

A plug-in hibrid NX-ben a hibridnél jóval nagyobb, 18,1 kilowattórás az akkumulátor,

aminek egy feltöltésével 63 kilométert lehet megtenni tisztán elektromosan, legfeljebb 135 km/órás sebességgel. A feltöltése otthoni konnektorról több mint hat órába telik, de a 6,6 kilowattos fedélzeti töltővel egy utcai oszlopnál vagy fali töltővel akár két és fél óta is elég lehet hozzá.

Az alapmodellben 9,8 colos, a csúcsmodellben 14 colos a középkonzol érintőképernyője, jobb felbontással és teljesen új, gyorsabb és logikusabb rendszerrel, amit a Hey, Lexus paranccsal is kezelhetünk.

A Lexus a legújabb vezetéstámogató rendszerekkel is felszerelte az NX-et, az autonóm vészfékező és sávtartó asszisztensek mellett pedig

Európában az idei év utolsó negyedévében indul az új NX értékesítése.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.