Megszoktuk már, hogy a grafikusok fantáziája néha olyannyira megszalad, hogy a legmerészebb képzeletünkben sem látott típusokat alkotnak. Éppen ez történt most is, amikor elképzelték, milyenek lennének a luxusmárkák városi kisautói.

Nem tudjuk kihagyni a válogatás elejéről az egyetlen luxusmárkát, ami már valóban meglépte ezt a furcsaságot, és városi minit vett fel a kínálatába. Az Aston Martin Cygnet az, amit a Toyota iQ alapjára építettek, és bár érdekes volt a britek jellegzetes hűtőmaszkját látni rajta, nem szerezhettünk volna magunknak egyet, mert csak korábbi Aston Martin-tulajdonosok vehették meg. Nem nagyon tették, ezért rövidesen megszűnt a gyártása.

Más márkák pedig nem is nagyon próbálkoznak azzal, hogy lefelé bővítsék a kínálatukat, legalábbis amíg rá nem kényszerülnek arra, hogy az összesített károsanyag-kibocsátásukat ilyen módon csökkentsék. De a Bentley is előbb gyárt konnektoros hibridet, mint hogy bevásárlókocsira kerüljön a logója, és most megmutatjuk, miért is van igazuk ebben.

Rolls-Royce

A húszas évek óta hatalmas luxusautóiról ismert a Rolls-Royce, ilyen a nemrég bemutatott, nyolcadik generációs Phantom is. A trendeknek hamarosan engednek, és Cullinan néven SUV-t mutatnak be, de ilyen kisautót valószínűleg még sokáig nem láthatunk tőlük.

McLaren

Felfelé törekszik a McLaren is, amely mindig is sportautókat gyártott, és a legújabb 720S mindenben többet kínál, mint az elődjeként számon tartott 650S. Furcsa lenne elképzelni, hogy a versenycsapatként indult brit márka valaha is kiskocsit kínáljon.

Lamborghini

Nem állnak messze a különleges járművek a Lamborghinitől, hiszen a márka traktorokkal kezdte, és a nyolcvanas években is kínált már brutális SUV-t, de azt tudnánk a legutoljára elképzelni róla, hogy városi kisautót vegyen fel a kínálatába.

Koenigsegg

Csakis egyetlen céllal alapították a Koenigsegg márkát, méghozzá azzal, hogy a világ leggyorsabb és legkülönlegesebb szuperautóit kínálják. 2002 óta jól meg is élnek ebből, nem igazán van szükségük arra, hogy beszálljanak a kisautók piacára.

Ferrari

Az ötvenes évek óta az ágaskodó paripás sportautókkal azonosítjuk a Ferrari márkát, és bár az évtizedek során egyre több luxusmodellt vettek fel a választékba, hamarosan pedig jön az SUV, a kisautókat náluk még mindig inkább a Fiat gyártja.

Bugatti

Több kísérlet is volt már a huszadik század elején alapított Bugatti feltámasztására, és a Volkswagené elég jól sikerült, a Veyron és a Chiron a szuperautók csúcsára került vele. Nehéz is lenne elképzelni egy igazi városi kisautót a márkánál.

Bentley

Ha valami, akkor talán a Bentley lenne az egyetlen, amely lefelé is bővíthetné a kínálatát, a szintén a Volkswagenhez tartozó márka típusait így is rokoni szálak fűzik a konszern más modelljeihez. De egy kisautó még tőlük is szokatlan volna.

(Képek: Budget Direct)

Ismerünk persze más próbálkozásokat is,

amikor prémiummárkák az elérhetőbb kategóriák felé léptek, a Mercedesnek például egészen jól bejött a Smart, és a kilencvenes évek elején a BMW-nek is volt miniautó-prototípusa E1 néven, amely nem vált valóra, a városi autó koncepcióját végül az elektromos hajtású i3 valósította meg.

Hiányolod a listáról a Maybachot? Annak már korábban elkészült a grafikája:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon