Egy sokkal izgalmasabb rendszert szavaztak meg, de még várat magára az első teszt.

Azért be kell vallanunk, hogy elég sokan hajlandóak vagyunk kihagyni az időmérő edzést, mert más dolgunk van szombaton, vagy szimplán nem tartjuk annyira izgalmasnak, hogy leüljünk és megnézzük. Na, ez valószínűleg májustól változni fog, ugyanis a Forma-1 csapatfőnökei és az FIA megegyeztek egy teljesen új rendszer bevezetésében, ahol már sokkal élesebb lesz a küzdelem.

Ezt nagyjából úgy kell elképzelni, hogy marad az egy órás rutin, ugyanúgy három részre osztva, de a pilótáknak az összes etapban addig kell pályán maradniuk, amíg ki nem esnek, így nem lehet azzal szórakozni, hogy kimennek egyes csapatok egy-egy körre, hogy gumit spóroljanak. A további részletek még kérdésesek, van pár dolog, amit még ki kell találniuk, de legalább mutattak végre valamit.

A Q1 16 percig fog tartani, és hét perc után a leglassabb pilótának el kell hagynia a pályát. Utána 90 másodpercenként kiesik egy versenyző, és ezt addig játsszák el, amíg 15-en maradnak csak.

A Q2-ben 15 perc lesz a rendelkezésre álló idő, és hat perc után kezdik majd szórni a népet, hogy í végén csak nyolcan maradjanak.

A Q3 14 percből fog állni, és itt öt perc után esik majd ki a leglassabb pilóta, és a maradék pilóták ugyanazzal a 90 másodperces mintával esnek majd ki, hogy a végén már csak ketten maradhassanak a pályán, az elsőségért körözve.

A tervezetet még tovább finomítják majd márciusban, és elvileg májusban, a Spanyol Nagydíjon próbálhatják majd ki élesben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés